Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A new friction condition identification approach for wheel-rail interface

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901458" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23248378.2016.1253511" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23248378.2016.1253511</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23248378.2016.1253511" target="_blank" >10.1080/23248378.2016.1253511</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A new friction condition identification approach for wheel-rail interface

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, there has been an increasing interest in designing intelligent vehicles such that they can take necessary actions according to the environmental changes around them and they can inform decision makers about these changes. For safer and cheaper transport, dynamic modelling of these vehicles and identification of such changes in environment based on these models plays an important role. In this study, a sigma point Kalman filter-based scheme (i.e. joint unscented Kalman filter) is proposed to estimate maximum friction coefficient as a parameter in wheel-rail interface. This estimation scheme uses interpretation of lateral and yaw dynamic response of a wheelset to identify maximum friction coefficient. This joint unscented Kalman filter-based approach provides information about the friction conditions in wheel-rail interface without post-processing of estimated data.

  • Název v anglickém jazyce

    A new friction condition identification approach for wheel-rail interface

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, there has been an increasing interest in designing intelligent vehicles such that they can take necessary actions according to the environmental changes around them and they can inform decision makers about these changes. For safer and cheaper transport, dynamic modelling of these vehicles and identification of such changes in environment based on these models plays an important role. In this study, a sigma point Kalman filter-based scheme (i.e. joint unscented Kalman filter) is proposed to estimate maximum friction coefficient as a parameter in wheel-rail interface. This estimation scheme uses interpretation of lateral and yaw dynamic response of a wheelset to identify maximum friction coefficient. This joint unscented Kalman filter-based approach provides information about the friction conditions in wheel-rail interface without post-processing of estimated data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Rail Transportation

  • ISSN

    2324-8378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13.11.2016

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84994850957