A new friction condition identification approach for wheel-rail interface
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901458" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901458 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23248378.2016.1253511" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23248378.2016.1253511</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/23248378.2016.1253511" target="_blank" >10.1080/23248378.2016.1253511</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A new friction condition identification approach for wheel-rail interface
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, there has been an increasing interest in designing intelligent vehicles such that they can take necessary actions according to the environmental changes around them and they can inform decision makers about these changes. For safer and cheaper transport, dynamic modelling of these vehicles and identification of such changes in environment based on these models plays an important role. In this study, a sigma point Kalman filter-based scheme (i.e. joint unscented Kalman filter) is proposed to estimate maximum friction coefficient as a parameter in wheel-rail interface. This estimation scheme uses interpretation of lateral and yaw dynamic response of a wheelset to identify maximum friction coefficient. This joint unscented Kalman filter-based approach provides information about the friction conditions in wheel-rail interface without post-processing of estimated data.
Název v anglickém jazyce
A new friction condition identification approach for wheel-rail interface
Popis výsledku anglicky
In recent years, there has been an increasing interest in designing intelligent vehicles such that they can take necessary actions according to the environmental changes around them and they can inform decision makers about these changes. For safer and cheaper transport, dynamic modelling of these vehicles and identification of such changes in environment based on these models plays an important role. In this study, a sigma point Kalman filter-based scheme (i.e. joint unscented Kalman filter) is proposed to estimate maximum friction coefficient as a parameter in wheel-rail interface. This estimation scheme uses interpretation of lateral and yaw dynamic response of a wheelset to identify maximum friction coefficient. This joint unscented Kalman filter-based approach provides information about the friction conditions in wheel-rail interface without post-processing of estimated data.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Rail Transportation
ISSN
2324-8378
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
13.11.2016
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84994850957