Experience with the operation of a partial trolleybus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901540" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experience with the operation of a partial trolleybus
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the new, lithium-titanate (nLTO) battery technology using nano crystals as energy storage for a public transport vehicle. The "Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO)" public transport company has acquired a new Škoda 26Tr trolleybus, equipped with traction batteries (nLTO), for trial operation in 2016. This partial trolleybus will be used at the existing lines, and it will also replace articulated buses. In view of the short duration of operation of the partial trolleybus, the results of the trial operation of the mentioned vehicle at two selected lines will be stated below in comparison with the Škoda 24Tr with a diesel generator (DG) for independent run. Top conclude, the test run of both vehicles wilbe evaluated as to the consumption of fuel and energy per 1 km, respectively.
Název v anglickém jazyce
Experience with the operation of a partial trolleybus
Popis výsledku anglicky
This paper presents the new, lithium-titanate (nLTO) battery technology using nano crystals as energy storage for a public transport vehicle. The "Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO)" public transport company has acquired a new Škoda 26Tr trolleybus, equipped with traction batteries (nLTO), for trial operation in 2016. This partial trolleybus will be used at the existing lines, and it will also replace articulated buses. In view of the short duration of operation of the partial trolleybus, the results of the trial operation of the mentioned vehicle at two selected lines will be stated below in comparison with the Škoda 24Tr with a diesel generator (DG) for independent run. Top conclude, the test run of both vehicles wilbe evaluated as to the consumption of fuel and energy per 1 km, respectively.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ze 7. mezinárodní konference, CMDTUR 2016
ISBN
978-80-554-1265-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
100-112
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
19. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—