Comparison of electricity and fossil fuel consumption in trolleybuses and buses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39912622" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39912622 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tf.llu.lv/conference/proceedings2018/Papers/N342.pdf" target="_blank" >http://www.tf.llu.lv/conference/proceedings2018/Papers/N342.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of electricity and fossil fuel consumption in trolleybuses and buses
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper there are results presented of yearlong testing of operation of a trolleybus Škoda 26Tr Solaris, which is equipped with energy storage lithium-titanate traction battery using nanocrystals (nLTO). The trolleybus has been in operation on routes of public transport in the city Zlín (Czech Republic) for more than one year. In addition, investigation in real operation for this kind of trolleybus, hybrid trolleybus equipped with a diesel generator and a bus regarding meeting the EURO 6 emissions standard with regard to electricity and diesel fuel consumption per 1 km was carried out. The experiment was carried out in the months with average outside temperature -3.5 ºC, 18.7 ºC, respectively.
Název v anglickém jazyce
Comparison of electricity and fossil fuel consumption in trolleybuses and buses
Popis výsledku anglicky
In the paper there are results presented of yearlong testing of operation of a trolleybus Škoda 26Tr Solaris, which is equipped with energy storage lithium-titanate traction battery using nanocrystals (nLTO). The trolleybus has been in operation on routes of public transport in the city Zlín (Czech Republic) for more than one year. In addition, investigation in real operation for this kind of trolleybus, hybrid trolleybus equipped with a diesel generator and a bus regarding meeting the EURO 6 emissions standard with regard to electricity and diesel fuel consumption per 1 km was carried out. The experiment was carried out in the months with average outside temperature -3.5 ºC, 18.7 ºC, respectively.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering for Rural Development
ISBN
—
ISSN
1691-3043
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2079-2084
Název nakladatele
Latvia University of Afgriculture
Místo vydání
Jelgava
Místo konání akce
Jelgava
Datum konání akce
23. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—