Multibody simulace modelu nízkopodlažního trolejbusu s řidičem a cestujícími
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F03%3A%230000032" target="_blank" >RIV/47718684:_____/03:#0000032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multibody Simulations of a Low-Floor Trolleybus Model with a Driver and Passengers
Popis výsledku v původním jazyce
The ŠKODA 21 Tr low-floor trolleybus multibody model with a driver and passengers is created in the alaska program. It is possible to carry out simulations of driving operations (start, braking, driving manoeuvres), simulation of running over a large road uneveness, simulation of slow front impact against a concrete wall, simulation of driving along an uneven road surface, simulation of driving under the acting of side wind and simulation of a fall of a standing passenger against the doors with a multibody model. In the paper the results of the simulation of the fall of a standing passenger against the trolleybus composite doors and the run of the trolleybus with a driver and seated passengers over a large road uneveness realized by means of an artificial obstacle are presented.
Název v anglickém jazyce
Multibody Simulations of a Low-Floor Trolleybus Model with a Driver and Passengers
Popis výsledku anglicky
The ŠKODA 21 Tr low-floor trolleybus multibody model with a driver and passengers is created in the alaska program. It is possible to carry out simulations of driving operations (start, braking, driving manoeuvres), simulation of running over a large road uneveness, simulation of slow front impact against a concrete wall, simulation of driving along an uneven road surface, simulation of driving under the acting of side wind and simulation of a fall of a standing passenger against the doors with a multibody model. In the paper the results of the simulation of the fall of a standing passenger against the trolleybus composite doors and the run of the trolleybus with a driver and seated passengers over a large road uneveness realized by means of an artificial obstacle are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F03%2F1497" target="_blank" >GA101/03/1497: Tvorba virtuálních povrchů a jejich uplatnění pro posuzování životnosti vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECCOMAS Thematic Conference on Advances in Computational Multibody Dynamics 2003
ISBN
972-9025-78-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Název nakladatele
Instituto Superior Técnico
Místo vydání
Lisabon
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—