Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extended Abstract, Survey of the Use of Multibody Simulations in the Development of Trolleybuses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F21%3AN0000059" target="_blank" >RIV/47718684:_____/21:N0000059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Extended Abstract, Survey of the Use of Multibody Simulations in the Development of Trolleybuses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents a survey of the use of multibody simulations in the trolleybus development performed by the authors of the paper (trolleybus is similar in its design to a bus, it differs in some design elements – traction motor, pantographs, etc. – and thus in the distribution of unsprung masses). These are especially simulations of driving along an uneven road surface, simulations of a slow front impact against a concrete wall, design of the rear body stabilizer bar of an articulated trolleybus, simulations of the fall of a standing passenger against the trolleybus composite doors. Results of these simulations were generally confirmed by experimental measurements

  • Název v anglickém jazyce

    Extended Abstract, Survey of the Use of Multibody Simulations in the Development of Trolleybuses

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents a survey of the use of multibody simulations in the trolleybus development performed by the authors of the paper (trolleybus is similar in its design to a bus, it differs in some design elements – traction motor, pantographs, etc. – and thus in the distribution of unsprung masses). These are especially simulations of driving along an uneven road surface, simulations of a slow front impact against a concrete wall, design of the rear body stabilizer bar of an articulated trolleybus, simulations of the fall of a standing passenger against the trolleybus composite doors. Results of these simulations were generally confirmed by experimental measurements

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů