Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of Multibody Simulations at the Trolleybus Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F13%3A%230000531" target="_blank" >RIV/47718684:_____/13:#0000531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361061597" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361061597</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361061597" target="_blank" >10.11118/actaun201361061597</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of Multibody Simulations at the Trolleybus Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ŠKODA VÝZKUM s.r.o. (now Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.) cooperated on the development of the NEOPLAN DMA low-floor articulated trolleybus intended for the Boston city (the United States). Multibody models and finite element models of the trolleybus were utilized in the stage of the vehicle design. The multibody models of the trolleybus were created in the alaska simulation tool and the simulations (running over a large road unevenness, start, braking and driving through a bend) were aimed at determining forces acting in the trolleybus suspension elements and radius rods. Time histories of the forces calculated using multibody models were used as the input data of the trolleybus finite element models. Utilizing the finite element models the critical places of the trolleybus body structure from the point of view of high stresses were determined. At the measurement with the real trolleybus prototype these places were provided with strain gauges.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Multibody Simulations at the Trolleybus Development

  • Popis výsledku anglicky

    ŠKODA VÝZKUM s.r.o. (now Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.) cooperated on the development of the NEOPLAN DMA low-floor articulated trolleybus intended for the Boston city (the United States). Multibody models and finite element models of the trolleybus were utilized in the stage of the vehicle design. The multibody models of the trolleybus were created in the alaska simulation tool and the simulations (running over a large road unevenness, start, braking and driving through a bend) were aimed at determining forces acting in the trolleybus suspension elements and radius rods. Time histories of the forces calculated using multibody models were used as the input data of the trolleybus finite element models. Utilizing the finite element models the critical places of the trolleybus body structure from the point of view of high stresses were determined. At the measurement with the real trolleybus prototype these places were provided with strain gauges.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    515-520

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus