Influence of tire inflating pressure at dynamic forces acting on articulated trolleybus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F17%3AN0000014" target="_blank" >RIV/47718684:_____/17:N0000014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/contents/contents.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/contents/contents.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/https://doi.org/10.1051/matecconf/201710700022" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/201710700022</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of tire inflating pressure at dynamic forces acting on articulated trolleybus
Popis výsledku v původním jazyce
ŠKODA VÝZKUM s.r.o. cooperated on the development of the NEOPLAN DMA low-floor articulated trolleybus intended for the Boston city. Multibody models and finite element models of the trolleybus were utilized in the stage of the vehicle design. At the end of the stage of computer modelling and testing of the trolleybus prototype a decision to reduce tire inflating of vehicles in serial production (together with the change the type of shock absorbers used in trolleybus suspension) was made. The impact of this change on forces acting in the trolleybus suspension elements (i.e. in air springs and shock absorbers) and radius rods on the trolleybus chassis when running on an uneven test track was investigated using multibody simulations. Time histories of the forces calculated utilising multibody models were used as input data of the trolleybus finite element models.
Název v anglickém jazyce
Influence of tire inflating pressure at dynamic forces acting on articulated trolleybus
Popis výsledku anglicky
ŠKODA VÝZKUM s.r.o. cooperated on the development of the NEOPLAN DMA low-floor articulated trolleybus intended for the Boston city. Multibody models and finite element models of the trolleybus were utilized in the stage of the vehicle design. At the end of the stage of computer modelling and testing of the trolleybus prototype a decision to reduce tire inflating of vehicles in serial production (together with the change the type of shock absorbers used in trolleybus suspension) was made. The impact of this change on forces acting in the trolleybus suspension elements (i.e. in air springs and shock absorbers) and radius rods on the trolleybus chassis when running on an uneven test track was investigated using multibody simulations. Time histories of the forces calculated utilising multibody models were used as input data of the trolleybus finite element models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences, Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering – DYN WIND´2017
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
—
Místo konání akce
Trstená
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000407745800022