A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901708" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
Model based filtering is fast becoming a key instrument for maintenance and conditio monitoring of railway vehicles. This study presents the use of linear Kalman filtering scheme t identify vertical secondary suspension of a railway vehicle by using the vertical vibrations of vehicle due to vertical track irregularities. As well as the use of linear Kalman filtering scheme, weighted least squares estimation is used to identify vertical secondary spring coefficient as parameter by using residuals of the filter. In this investigation, a 7 degree of freedom dynami model of ERRI B176 benchmark vehicle is considered. Unlike previous studies, to the authors knowledge, this research provides the simplest estimation scheme for identification of secondar vertical spring parameter and can be used to achieve a cost-effective condition based maintenanc for railway vehicles.
Název v anglickém jazyce
A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles
Popis výsledku anglicky
Model based filtering is fast becoming a key instrument for maintenance and conditio monitoring of railway vehicles. This study presents the use of linear Kalman filtering scheme t identify vertical secondary suspension of a railway vehicle by using the vertical vibrations of vehicle due to vertical track irregularities. As well as the use of linear Kalman filtering scheme, weighted least squares estimation is used to identify vertical secondary spring coefficient as parameter by using residuals of the filter. In this investigation, a 7 degree of freedom dynami model of ERRI B176 benchmark vehicle is considered. Unlike previous studies, to the authors knowledge, this research provides the simplest estimation scheme for identification of secondar vertical spring parameter and can be used to achieve a cost-effective condition based maintenanc for railway vehicles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering Procedia
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
124-128
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
31. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—