Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902020" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The corporate social responsibility concept represents voluntary integration of social and environmental aspects to strategic and everyday routine processes and operations of companies. The concept is based on wide participation of important interested parties and communication with these parties. Corporate social responsibility consists of three pillars - an economic pillar, a social pillar and an environmental pillar. This article is focused on information about corporate social responsibility that is commonly available on websites and also in relevant documents provided by the retail food chains in the Czech Republic. These pieces of information are compared by means of content analysis. The content of the released information is evaluated with respect to recommendations provided by the Global Reporting Initiative (GRI) in the sphere of sustainability reporting.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The corporate social responsibility concept represents voluntary integration of social and environmental aspects to strategic and everyday routine processes and operations of companies. The concept is based on wide participation of important interested parties and communication with these parties. Corporate social responsibility consists of three pillars - an economic pillar, a social pillar and an environmental pillar. This article is focused on information about corporate social responsibility that is commonly available on websites and also in relevant documents provided by the retail food chains in the Czech Republic. These pieces of information are compared by means of content analysis. The content of the released information is evaluated with respect to recommendations provided by the Global Reporting Initiative (GRI) in the sphere of sustainability reporting.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner's Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    99-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus