THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902105" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902105 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27230/16:86099829
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.17559/TV-20150105134929" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17559/TV-20150105134929</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17559/TV-20150105134929" target="_blank" >10.17559/TV-20150105134929</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays one of the most important parts, which are used in railway industry, are crossings, and principally the dynamic component of the operation exposures. A Mangalloy, also called as manganese steel or Hadfield steel, is a steel with alloys containing an average 13% of manganese and is unique for the reason that it combines high toughness and ductility with great work-hardening capacity. The wear resistance before the contact wear depends on the level of the surface hardening intensity, and the hardening process during operation consequently. For the reason is that abrasion resistance is proper to increase the carbon level above 1.4% and moreover, it could cause a problem in obtaining a homogenous austenitic structure which would be sufficiently free of carbide bordered grains.
Název v anglickém jazyce
THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE
Popis výsledku anglicky
Nowadays one of the most important parts, which are used in railway industry, are crossings, and principally the dynamic component of the operation exposures. A Mangalloy, also called as manganese steel or Hadfield steel, is a steel with alloys containing an average 13% of manganese and is unique for the reason that it combines high toughness and ductility with great work-hardening capacity. The wear resistance before the contact wear depends on the level of the surface hardening intensity, and the hardening process during operation consequently. For the reason is that abrasion resistance is proper to increase the carbon level above 1.4% and moreover, it could cause a problem in obtaining a homogenous austenitic structure which would be sufficiently free of carbide bordered grains.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tehnicki Vjesnik
ISSN
1330-3651
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
749-752
Kód UT WoS článku
000383464100016
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84975229752