Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902105" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902105 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27230/16:86099829

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17559/TV-20150105134929" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17559/TV-20150105134929</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17559/TV-20150105134929" target="_blank" >10.17559/TV-20150105134929</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays one of the most important parts, which are used in railway industry, are crossings, and principally the dynamic component of the operation exposures. A Mangalloy, also called as manganese steel or Hadfield steel, is a steel with alloys containing an average 13% of manganese and is unique for the reason that it combines high toughness and ductility with great work-hardening capacity. The wear resistance before the contact wear depends on the level of the surface hardening intensity, and the hardening process during operation consequently. For the reason is that abrasion resistance is proper to increase the carbon level above 1.4% and moreover, it could cause a problem in obtaining a homogenous austenitic structure which would be sufficiently free of carbide bordered grains.

  • Název v anglickém jazyce

    THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays one of the most important parts, which are used in railway industry, are crossings, and principally the dynamic component of the operation exposures. A Mangalloy, also called as manganese steel or Hadfield steel, is a steel with alloys containing an average 13% of manganese and is unique for the reason that it combines high toughness and ductility with great work-hardening capacity. The wear resistance before the contact wear depends on the level of the surface hardening intensity, and the hardening process during operation consequently. For the reason is that abrasion resistance is proper to increase the carbon level above 1.4% and moreover, it could cause a problem in obtaining a homogenous austenitic structure which would be sufficiently free of carbide bordered grains.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tehnicki Vjesnik

  • ISSN

    1330-3651

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    749-752

  • Kód UT WoS článku

    000383464100016

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84975229752