Opotřebení železničních srdcovek vyrobených z Hadfieldovi oceli zpevněné výbuchem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F13%3A%230000007" target="_blank" >RIV/46962778:_____/13:#0000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Opotřebení železničních srdcovek vyrobených z Hadfieldovi oceli zpevněné výbuchem
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je popsán postup a aplikace technologie zpevnění výbuchem srdcovky železniční výhybky vyrobené z vysokolegované austenitické manganové oceli - Hadfieldovy oceli. Z důvodu vysoké schopnosti deformačního zpevnění této oceli s chemickým složením- uhlík (1,2%), mangan (12%), křemík (0,45%) - byly funkční (pojížděné) plochy srdcovky před jejím vložením do trati zpevněny výbuchem prostřednictvím plastické trhaviny. Deformační zpevnění vyvolané tlakem rázové vlny se projevilo zvýšením povrchové ipodpovrchové tvrdosti srdcovky. Po instalaci takto výbuchem zpevněné srdcovky do železniční sítě SŽDC, s.o. v České republice probíhá pravidelné sledování změn povrchové tvrdosti, míry opotřebení a plastického přetvoření, které jsou vyvolány tlakovým a rázovým namáháním od rázů kol železničních vozidel při přejezdu přes srdcovku. Povrchová tvrdost je po celé délce srdcovky měřena pomocí přenosného tvrdoměru Equotip, opotřebení společně se vznikem plastického přetvoření je sledováno pomoc
Název v anglickém jazyce
Wear of the railway turnout crossings made of explosive hardened Hadfield steel
Popis výsledku anglicky
The procedure and application of explosive hardening technology on the railway turnout crossings (frogs) made of high alloyed austenitic manganese steel ? Hadfield steel - is the subject of the article. As far as this steel with its chemical composition? carbon (1,2%), manganese (12%), silicium (0,45%) comprise the ability of the strain hardening, they have the operational (running) areas explosive hardened by means of plastic explosive prior to installation in the track. The strain hardening induced by the impact wave pressure resulted into increase of the crossing surface and the subsurface hardness. Such way explosive hardened crossings installed into SŽDC, s.o. railway tracks in the Czech Republic are regularly monitored in terms of changes of their surface hardness, extent of wear and of the plastic deformation caused by the pressure and impact loads coming from the railway vehicle wheels running across the crossing surface. The surface hardness is checked along the whole crossin
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031297" target="_blank" >TA01031297: Zvýšení kvality jízdní dráhy ve výhybkách pomocí zpružnění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metal 2013 Conference proceedings
ISBN
978-80-87294-39-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
59-59
Název nakladatele
TANGER spol. s r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—