Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902542" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902542 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/16:00304170
Výsledek na webu
<a href="https://vufind.techlib.cz/Record/000972374" target="_blank" >https://vufind.techlib.cz/Record/000972374</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa
Popis výsledku v původním jazyce
Logistika je v Evropě významným odvětvím, které ovlivňuje ekonomiku a je její podstatnou součástí. Jedním z důsledků přepravovaného zboží je to, že prudké zvýšení přepravy kontejnerů a liniové dopravy vede k velkému zatížení některých dopravních koridorů. Dle dokumentu Evropské komise „EU energy and transport in figures Statistical packetbook“ (2015) je doprava páteří ekonomiky EU, zahrnuje okolo 5% pracovních míst v celé EU a zaměstnává cca 11,2 mil. (v roce 2011) , z toho cca 55% v pozemní dopravě (silnice, železnice, potrubní vedení) a cca 24% v souvisejících dopravních aktivitách. Na dopravních koridorech je nutné podporovat součinnost více dopravních módů z důvodu narůstajících objemů přepravy zboží. V Evropě je železniční doprava až na druhém místě (11,7% v roce 2012 i 2013), a to za silniční dopravou (48,6% v roce 2012 , 49,4% v roce 2013). Vizí do budoucna by mělo být převedení částí přepravovaného zboží ze silnice na železnici. Je nutno sledovat trendy ve vývoji železniční přepravy a zejména napojení České republiky na evropský prostor.
Název v anglickém jazyce
Model of Development of the Container Trains Railway Network ČR/Europe
Popis výsledku anglicky
Logistics in Europe is an important sector that affects the economy and is an essential part. One of the consequences of transported goods is that the sharp increase in transport container and liner shipping is leading to high loads of some corridors. According to the document the European Commission, "EU Energy and Transport in figures Statistical packetbook" (2015) is the transportation backbone of the EU economy comprises about 5% of jobs in the EU and employs around 11.2 mil. (2011), of which around 55 % in land transport (roads, railways, pipelines) and about 24% in transport-related activities. On the corridors must promote co transport modes due to growing volumes of goods transport. In Europe, rail transport is in second place (11.7% in 2012 and 2013), for road transport (48.6% in 2012, 49.4% in 2013). Vision for the future should be to transfer part of the transported goods from road to rail. It is necessary to monitor trends in rail transport and in particular connection to the Czech Republic in the European area.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika : nové železniční trendy
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
11-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—