Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00304170" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00304170 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25510/16:39902542

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Logistika je v Evropě významným odvětvím, které ovlivňuje ekonomiku a je její podstatnou součástí. jedním z důsledků růstu přepraveného zboží je to, že prudké zvýšení přepravy kontejnerů a liniové dopravy vede k velkému zatížení některých dopravních koridorů. Dle dokumentu Evropské komise "EU energy and transport in figures Statistical posketbook" (2015) je doprava páteří ekonomiky EU, zahrnuje skoro 5% pracovních míst v celé EU a zaměstnává cca 11,2 mil lidí (v roce 2011), z toho cca 55% v pozemní dopravě (silnice, železnice, potrubní vedení) a cca 24% v souvisejících dopravních aktivitách. Na dopravních koridorech je nutné podporovat součinnost více dopravních módů z důvodu narůstajících objemů přepravy zboží. V Evropě je železniční doprava až na druhém místě (11,7% v roce 2012 i 2013), a to za silniční dopravou (48,6% v roce 2012, 49,4% v roce 2013). Vizí do budoucna by mělo být převedení částí přepravovaného zboží ze silnice na železnici. Je nutno sledovat trendy ve vývoji železniční přepravy a zejména napojení České republiky na evropský prostor.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of development of the container trains railway network CR / Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Logistics have become an important branch in Europe, which influences economy and is a substantial part of it. Due to increase of transported good volume and rapid increase of container and line transport some of transport corridors have become overloaded. According to the document of the European Commision "EU energy and transport in figures Statistical pocketbook" (2015) transport is a backbone of EU economics, it includes some 5% of job places in the whole EU and gives employment to ca 11,2 mil. people (in 2011), thereof about 55% in terrestrial transport (road, railways, pipe transport) and about 24% in connectied transport activities. On the transport corridors interactivity of more transport modes has to be supported due to increase of volume of transported goods. In Europe, the railway transport takes the second place (11,7% in 2012 and 2013) behind road transport (48,6% in 2012 and 49,4 in 2013). A vision for the future should be diversion of a part of transported goods from the road to the railway. It is necessary to follow the development of the railway transport and especialy connection of the Czech republic to the European space.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová železniční technika

  • ISSN

    1210-3942

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    11-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus