Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00304170" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00304170 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25510/16:39902542
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model rozvoje železniční sítě kontejnerových vlaků ČR/Evropa
Popis výsledku v původním jazyce
Logistika je v Evropě významným odvětvím, které ovlivňuje ekonomiku a je její podstatnou součástí. jedním z důsledků růstu přepraveného zboží je to, že prudké zvýšení přepravy kontejnerů a liniové dopravy vede k velkému zatížení některých dopravních koridorů. Dle dokumentu Evropské komise "EU energy and transport in figures Statistical posketbook" (2015) je doprava páteří ekonomiky EU, zahrnuje skoro 5% pracovních míst v celé EU a zaměstnává cca 11,2 mil lidí (v roce 2011), z toho cca 55% v pozemní dopravě (silnice, železnice, potrubní vedení) a cca 24% v souvisejících dopravních aktivitách. Na dopravních koridorech je nutné podporovat součinnost více dopravních módů z důvodu narůstajících objemů přepravy zboží. V Evropě je železniční doprava až na druhém místě (11,7% v roce 2012 i 2013), a to za silniční dopravou (48,6% v roce 2012, 49,4% v roce 2013). Vizí do budoucna by mělo být převedení částí přepravovaného zboží ze silnice na železnici. Je nutno sledovat trendy ve vývoji železniční přepravy a zejména napojení České republiky na evropský prostor.
Název v anglickém jazyce
Model of development of the container trains railway network CR / Europe
Popis výsledku anglicky
Logistics have become an important branch in Europe, which influences economy and is a substantial part of it. Due to increase of transported good volume and rapid increase of container and line transport some of transport corridors have become overloaded. According to the document of the European Commision "EU energy and transport in figures Statistical pocketbook" (2015) transport is a backbone of EU economics, it includes some 5% of job places in the whole EU and gives employment to ca 11,2 mil. people (in 2011), thereof about 55% in terrestrial transport (road, railways, pipe transport) and about 24% in connectied transport activities. On the transport corridors interactivity of more transport modes has to be supported due to increase of volume of transported goods. In Europe, the railway transport takes the second place (11,7% in 2012 and 2013) behind road transport (48,6% in 2012 and 49,4 in 2013). A vision for the future should be diversion of a part of transported goods from the road to the railway. It is necessary to follow the development of the railway transport and especialy connection of the Czech republic to the European space.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
11-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—