Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wheel-rail creep force model for predicting water induced low adhesion phenomena

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39902496" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39902496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X16305412" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X16305412</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.triboint.2016.12.056" target="_blank" >10.1016/j.triboint.2016.12.056</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wheel-rail creep force model for predicting water induced low adhesion phenomena

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A computationally efficient engineering model to predict adhesion in rolling contact in the presence of water is presented which may be implemented in multibody dynamics software or in railway vehicle braking models. This model has been developed in a project funded by the Rail Safety and Standards Board (RSSB) and Network Rail. It is referred to as the water-induced low adhesion creep force (WILAC) model. The model covers a wide range of conditions from dry over damp to wet. Special emphasis is put on little amounts of water which can cause low adhesion without any oil or grease. Such conditions may be encountered in humid weather or at the onset of rain. The model is parameterised based on experimental results from a tram wheel test rig. Adhesion values as low as 0.06 are observed at high creep with only wear debris and little water present in the contact. The model results also agree with experimental data from locomotive tests in dry and wet conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Wheel-rail creep force model for predicting water induced low adhesion phenomena

  • Popis výsledku anglicky

    A computationally efficient engineering model to predict adhesion in rolling contact in the presence of water is presented which may be implemented in multibody dynamics software or in railway vehicle braking models. This model has been developed in a project funded by the Rail Safety and Standards Board (RSSB) and Network Rail. It is referred to as the water-induced low adhesion creep force (WILAC) model. The model covers a wide range of conditions from dry over damp to wet. Special emphasis is put on little amounts of water which can cause low adhesion without any oil or grease. Such conditions may be encountered in humid weather or at the onset of rain. The model is parameterised based on experimental results from a tram wheel test rig. Adhesion values as low as 0.06 are observed at high creep with only wear debris and little water present in the contact. The model results also agree with experimental data from locomotive tests in dry and wet conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tribology International

  • ISSN

    0301-679X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    109

  • Číslo periodika v rámci svazku

    May 2017

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    409-415

  • Kód UT WoS článku

    000395611500044

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85009354640