Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39915542" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39915542 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X19304268" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X19304268</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.triboint.2019.105907" target="_blank" >10.1016/j.triboint.2019.105907</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Low adhesion in the wheel/rail contact can be caused by small amounts of water combining with iron oxides. This happens in light rain or at dew point. In small-scale tests, ultra-low adhesion (&lt;= 0.05) has not been maintained. The aim here was to see if the mechanism could be realized at a larger scale. Sustained ultra-low adhesion was achieved when water was applied constantly to the wheel/rail contact at a rate of 25 mu L/s. In these conditions wear debris and oxide was clearly visible in the contact band. Creep force data has been generated that can now be used to inform wheel/rail contact models and multi-body dynamics simulations of train behaviour with a view to developing mitigation.

  • Název v anglickém jazyce

    Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface

  • Popis výsledku anglicky

    Low adhesion in the wheel/rail contact can be caused by small amounts of water combining with iron oxides. This happens in light rain or at dew point. In small-scale tests, ultra-low adhesion (&lt;= 0.05) has not been maintained. The aim here was to see if the mechanism could be realized at a larger scale. Sustained ultra-low adhesion was achieved when water was applied constantly to the wheel/rail contact at a rate of 25 mu L/s. In these conditions wear debris and oxide was clearly visible in the contact band. Creep force data has been generated that can now be used to inform wheel/rail contact models and multi-body dynamics simulations of train behaviour with a view to developing mitigation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tribology International

  • ISSN

    0301-679X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    141

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16.8.2019

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000505271400009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070874028