Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910627" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910627 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand
Popis výsledku v původním jazyce
Track experiments and tests for railway vehicles are challenging tasks. In order to realize methods and validate models which are developed for railway vehicle systems, roller-rig test equipments are widely used. In this study, a torsional dynamic model of a tram wheel test stand, which has a wheel on roller configuration and has been used for research purposes in faculty of transport engineering, university of Pardubice for many years, is proposed. Numerical simulations are validated by the measurements taken from this roller-rig. This model includes solution to geometrical, normal and tangential problems for wheel-rail interface and models of electric motors. Comparison with measurements shows that this modelling formalism is promising to test and verify proposed methods for the test stand and railway vehicle systems.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand
Popis výsledku anglicky
Track experiments and tests for railway vehicles are challenging tasks. In order to realize methods and validate models which are developed for railway vehicle systems, roller-rig test equipments are widely used. In this study, a torsional dynamic model of a tram wheel test stand, which has a wheel on roller configuration and has been used for research purposes in faculty of transport engineering, university of Pardubice for many years, is proposed. Numerical simulations are validated by the measurements taken from this roller-rig. This model includes solution to geometrical, normal and tangential problems for wheel-rail interface and models of electric motors. Comparison with measurements shows that this modelling formalism is promising to test and verify proposed methods for the test stand and railway vehicle systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems : symposium proceedings
ISBN
978-605-01-1072-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
The Chamber of Electrical Engineers, Eskişehir branch
Místo vydání
Eskişehir
Místo konání akce
Eskişehir
Datum konání akce
27. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—