Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910627" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Track experiments and tests for railway vehicles are challenging tasks. In order to realize methods and validate models which are developed for railway vehicle systems, roller-rig test equipments are widely used. In this study, a torsional dynamic model of a tram wheel test stand, which has a wheel on roller configuration and has been used for research purposes in faculty of transport engineering, university of Pardubice for many years, is proposed. Numerical simulations are validated by the measurements taken from this roller-rig. This model includes solution to geometrical, normal and tangential problems for wheel-rail interface and models of electric motors. Comparison with measurements shows that this modelling formalism is promising to test and verify proposed methods for the test stand and railway vehicle systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand

  • Popis výsledku anglicky

    Track experiments and tests for railway vehicles are challenging tasks. In order to realize methods and validate models which are developed for railway vehicle systems, roller-rig test equipments are widely used. In this study, a torsional dynamic model of a tram wheel test stand, which has a wheel on roller configuration and has been used for research purposes in faculty of transport engineering, university of Pardubice for many years, is proposed. Numerical simulations are validated by the measurements taken from this roller-rig. This model includes solution to geometrical, normal and tangential problems for wheel-rail interface and models of electric motors. Comparison with measurements shows that this modelling formalism is promising to test and verify proposed methods for the test stand and railway vehicle systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems : symposium proceedings

  • ISBN

    978-605-01-1072-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    The Chamber of Electrical Engineers, Eskişehir branch

  • Místo vydání

    Eskişehir

  • Místo konání akce

    Eskişehir

  • Datum konání akce

    27. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku