Modelování provozu veřejné osobní dopravy z hlediska spolehlivosti přestupních vazeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39914220" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39914220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování provozu veřejné osobní dopravy z hlediska spolehlivosti přestupních vazeb
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je charakterizovat některé obecné předpoklady a zákonitosti ovlivňující spolehlivost přestupních vazeb ve VOD (dopady případných zpoždění). Předpokládána je obecná síť s periodickými provozem v různých intervalech na jednotlivých linkách. Jako podklad pro charakteristiku poslouží jednoduchý simulační model připravený v Microsoft Excel. I přes partikulární charakter výsledků simulačního modelu se podařilo poukázat na možný vztah mezi zkracováním dob pobytů, změnou časových limitů pro vyčkávání na případně zpožděné přípoje a stabilitou (spolehlivostí) provozu a přestupních vazeb. Patrně existuje jistá „hranice“ mezi relativně stabilním a nestabilním provozem. Sestavený simulační model poskytuje platformu pro další možný výzkum v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Modelling of operation of public passenger transport in the point of view of reliability of interchanges
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to characterize some of general presumptions and dependencies influencing reliability of interchanges in public passenger transport (impacts of possible delays). General transport network with operation in periodic form in different headways on individual lines is presupposed. Simple simulation model in Microsoft Excel is applied. Potential relation between shortening of sojourn times, changing of limits for waiting on possibly delayed connections and stability (reliability) of operation as well as of interchanges is pointed out despite of particular character of simulation outputs. A border between relatively stable and unstable operation potentially exists. Developed simulation model is providing a base for a possible future research in this field.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů