Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování provozu veřejné osobní dopravy z hlediska spolehlivosti přestupních vazeb

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39914220" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39914220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování provozu veřejné osobní dopravy z hlediska spolehlivosti přestupních vazeb

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je charakterizovat některé obecné předpoklady a zákonitosti ovlivňující spolehlivost přestupních vazeb ve VOD (dopady případných zpoždění). Předpokládána je obecná síť s periodickými provozem v různých intervalech na jednotlivých linkách. Jako podklad pro charakteristiku poslouží jednoduchý simulační model připravený v Microsoft Excel. I přes partikulární charakter výsledků simulačního modelu se podařilo poukázat na možný vztah mezi zkracováním dob pobytů, změnou časových limitů pro vyčkávání na případně zpožděné přípoje a stabilitou (spolehlivostí) provozu a přestupních vazeb. Patrně existuje jistá „hranice“ mezi relativně stabilním a nestabilním provozem. Sestavený simulační model poskytuje platformu pro další možný výzkum v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of operation of public passenger transport in the point of view of reliability of interchanges

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to characterize some of general presumptions and dependencies influencing reliability of interchanges in public passenger transport (impacts of possible delays). General transport network with operation in periodic form in different headways on individual lines is presupposed. Simple simulation model in Microsoft Excel is applied. Potential relation between shortening of sojourn times, changing of limits for waiting on possibly delayed connections and stability (reliability) of operation as well as of interchanges is pointed out despite of particular character of simulation outputs. A border between relatively stable and unstable operation potentially exists. Developed simulation model is providing a base for a possible future research in this field.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů