Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Synchronization of public passenger transport subsystems using stochastic simulation: the case of lines with longer headway times

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39916084" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39916084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2020/emss/035/pdf" target="_blank" >https://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2020/emss/035/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2020.emss.035" target="_blank" >10.46354/i3m.2020.emss.035</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Synchronization of public passenger transport subsystems using stochastic simulation: the case of lines with longer headway times

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on timetable synchronization of urban, regional and long-distance public passenger transport subsystems in stochastic conditions. Proposed method is based on a mesoscopic simulation model. Model is applied within a process (method) leading to a robust timetable in the point of view of passengers changing e.g. from trains to buses of urban public transport. Solution is focused on specific condition – the case of relative long time headways between individual services of public transport like 30, 60 or 120 minutes, so that possible time loss can be serious. There are a number of such cases in reality. It is typical for small and medium sized cities or municipalities. Some lines with similar headway time can be found in large cities as well. Solution is illustrated by the case study focused on interchange node located in Žďár nad Sázavou (Czech Republic). Modified approach to generating of train input delays allowing to take overall operational situation on railway infrastructure into account (e.g. influence of construction works) is presented as well. This is compared to the way based on generation of delays in an individual way for individual trains.

  • Název v anglickém jazyce

    Synchronization of public passenger transport subsystems using stochastic simulation: the case of lines with longer headway times

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on timetable synchronization of urban, regional and long-distance public passenger transport subsystems in stochastic conditions. Proposed method is based on a mesoscopic simulation model. Model is applied within a process (method) leading to a robust timetable in the point of view of passengers changing e.g. from trains to buses of urban public transport. Solution is focused on specific condition – the case of relative long time headways between individual services of public transport like 30, 60 or 120 minutes, so that possible time loss can be serious. There are a number of such cases in reality. It is typical for small and medium sized cities or municipalities. Some lines with similar headway time can be found in large cities as well. Solution is illustrated by the case study focused on interchange node located in Žďár nad Sázavou (Czech Republic). Modified approach to generating of train input delays allowing to take overall operational situation on railway infrastructure into account (e.g. influence of construction works) is presented as well. This is compared to the way based on generation of delays in an individual way for individual trains.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 32nd European Modeling &amp; Simulation Symposium (EMSS 2020)

  • ISBN

    978-1-71382-056-7

  • ISSN

    2724-0029

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    248-253

  • Název nakladatele

    CAL-TEK SRL

  • Místo vydání

    Rende

  • Místo konání akce

    ONLINE

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku