Časová koordinace spojů v sítích s jednokolejnými úseky - iterativní výpočet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914411" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://perner.cz/Seminare/Ids_2019_zaver/pondeli/Bulicek.pdf" target="_blank" >http://perner.cz/Seminare/Ids_2019_zaver/pondeli/Bulicek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Časová koordinace spojů v sítích s jednokolejnými úseky - iterativní výpočet
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na časovou koordinaci vlaků v sítích s jednokolejnými úseky. Z hlediska síťové technologie veřejné hromadné osobní dopravy je vhodné zajišťovat koordinaci spojů na uzlech pro zajištění přípojů nebo na úsecích pro rozložení dopravní nabídky v čase. Nutnost křižování vlaků na jednokolejných tratích omezená jen do stanic způsobuje, že nelze plně aplikovat koordinační metody využitelné např. v autobusové nebo městské hromadné dopravě. Prezentace představuje optimalizační model pro řešení koordinace právě na jednokolejné trati. Model je založen na tzv. principu optimalizace na rybí kosti a je vytvořen pomocí aplikace Microsoft Excel. Výsledky této optimalizace mohou posloužit jako omezující podmínka (eliminující nepřípustná řešení) v modelu síťové optimalizace. Stručná ukázka takového modelu (v aplikaci pro MHD Pardubice) je v prezentaci také obsažena.
Název v anglickém jazyce
Time coordination of transport services in networks with single-tracked sections - iterative computation
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on time coordination of trains in networks with single-tracked sections. It is useful to ensure coordination of transport services at nodes due to interchanges and equal distribution of services at collective sections (operated by more lines) in time. Limitation that trains can pass (cross) at stations only causes that coordination methods known from bus or city public transport cannot be applied. Presentation introduces an optimization model developed for solution of coordination at a single-tracked line. The model is based on principle known as herring-bone optimization and it is supported by the Microsoft Excel. The results of this optimisation can be applied as a constraint eliminating impossible solutions in network optimizing model. Brief illustration of such model (for city public transport in Pardubice) is incorporated as well.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů