Koordinace spojů na společných úsecích v síťovém hledisku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914414" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vts.cd.cz/documents/168518/233051/05_4719_Lábsky%2C+Bulíček_Koordinace+spojů+na+společných+úsecích+v+síťovém+hledisku_kor.pdf/ccff29a0-420c-4e1a-bf72-f840252d7784" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/168518/233051/05_4719_Lábsky%2C+Bulíček_Koordinace+spojů+na+společných+úsecích+v+síťovém+hledisku_kor.pdf/ccff29a0-420c-4e1a-bf72-f840252d7784</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koordinace spojů na společných úsecích v síťovém hledisku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je změřen na možnosti koordinace jízdního řádu spojů různých linek na jejich společných úsecích. Záměrem je vytvoření tzv. prokladů, které zkracují následný časový rozestup spojů na koordinovaných úsecích tam, kde je to vhodné. Těžištěm článku je síťový přístup k této problematice, neboť koordinace na jednom úseku může zhoršit koordinaci na úsecích jiných. Představen je vytvořený model síťové optimalizace, který vzniknul jako výsledek diplomové práce na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice a jeho aplikace v podmínkách MHD Pardubice. Dále jsou prezentovány a diskutovány možnosti využití této metody v prostředí železnice, popř. IDS.
Název v anglickém jazyce
Coordination of services on common segments in the light of a network approach
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on possibilities of how to coordinate time schedules of different line services on their common segments. The aim is to create so-called interspaces which can reduce subsequent time gaps between individual services of different lines (categories) on coordinated segments where it is suitable. The core topic of the paper is a network approach to this issue because coordination on one segment can have adverse impacts on coordination on other segments. The paper presents a designed model of network optimisation and its application in conditions of the urban public transport system of Pardubice. This model was designed as a result of a diploma thesis at the Faculty of Transport Engineering at the University of Pardubice. Possibilities of how to apply this method in the field of railway transport or in an integrated public transport system are presented and discussed as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník ČD
ISSN
1214-9047
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
47
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
1-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—