Combined Time Coordination of Connections in Public Transport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F21%3A10248666" target="_blank" >RIV/61989100:27230/21:10248666 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/21:00362753
Výsledek na webu
<a href="https://mme2021.v2.czu.cz/en/r-16791-news-mme-2021/proceedings-of-the-39-th-international-conference-on-mme-202.html" target="_blank" >https://mme2021.v2.czu.cz/en/r-16791-news-mme-2021/proceedings-of-the-39-th-international-conference-on-mme-202.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combined Time Coordination of Connections in Public Transport
Popis výsledku v původním jazyce
Time coordination of connections in transfer nodes is one of the basic pillars of attractive public transport. Coordination of the connections must be implemented in such a way as to ensure not only the continuity between the required connections, but also that the operating conditions of the public transport provider are not adversely affected. Coordination is also not usually limited to an isolated transport node, because there are more transfer nodes in the network of public transport lines. The presented article contains a mathematical model mixing node and section time coordination of connections in public transport system at the same time. Factors that affect the coordination process are discussed and some problems that occur when solving tasks of time coordination using mathematical models are pointed out.
Název v anglickém jazyce
Combined Time Coordination of Connections in Public Transport
Popis výsledku anglicky
Time coordination of connections in transfer nodes is one of the basic pillars of attractive public transport. Coordination of the connections must be implemented in such a way as to ensure not only the continuity between the required connections, but also that the operating conditions of the public transport provider are not adversely affected. Coordination is also not usually limited to an isolated transport node, because there are more transfer nodes in the network of public transport lines. The presented article contains a mathematical model mixing node and section time coordination of connections in public transport system at the same time. Factors that affect the coordination process are discussed and some problems that occur when solving tasks of time coordination using mathematical models are pointed out.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: Systém pro podporu síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MME2021 : Proceedings of the 39th International Conference on Mathematical Methods in Economics : 8th - 10th September 2021, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-3126-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
487-492
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
8. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—