Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914413" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914413 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-2019-Part-1.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-2019-Part-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure
Popis výsledku v původním jazyce
Interchange between trains allocated to one platform can improve comfort of passengers and can shorten times needed for this interchange. Demands on capacity of station switch areas can be increased in this case due to train paths possibly crossing number of other tracks. Approaching times of these trains can be extended as well. The paper is focused on these effects. Assessment is based on analytical as well as on stochastic simulation methods. Different indicators for assessment are discussed. Time-based indicators (especially delays) are seen as prior. The final part of the paper is dedicated to discussion, how shortened interchange times can help to operation of railway lines and networks.
Název v anglickém jazyce
Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure
Popis výsledku anglicky
Interchange between trains allocated to one platform can improve comfort of passengers and can shorten times needed for this interchange. Demands on capacity of station switch areas can be increased in this case due to train paths possibly crossing number of other tracks. Approaching times of these trains can be extended as well. The paper is focused on these effects. Assessment is based on analytical as well as on stochastic simulation methods. Different indicators for assessment are discussed. Time-based indicators (especially delays) are seen as prior. The final part of the paper is dedicated to discussion, how shortened interchange times can help to operation of railway lines and networks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means : proceedings of the international scientific conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
104-108
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Palanga
Datum konání akce
2. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—