Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914413" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-2019-Part-1.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-2019-Part-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interchange between trains allocated to one platform can improve comfort of passengers and can shorten times needed for this interchange. Demands on capacity of station switch areas can be increased in this case due to train paths possibly crossing number of other tracks. Approaching times of these trains can be extended as well. The paper is focused on these effects. Assessment is based on analytical as well as on stochastic simulation methods. Different indicators for assessment are discussed. Time-based indicators (especially delays) are seen as prior. The final part of the paper is dedicated to discussion, how shortened interchange times can help to operation of railway lines and networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure

  • Popis výsledku anglicky

    Interchange between trains allocated to one platform can improve comfort of passengers and can shorten times needed for this interchange. Demands on capacity of station switch areas can be increased in this case due to train paths possibly crossing number of other tracks. Approaching times of these trains can be extended as well. The paper is focused on these effects. Assessment is based on analytical as well as on stochastic simulation methods. Different indicators for assessment are discussed. Time-based indicators (especially delays) are seen as prior. The final part of the paper is dedicated to discussion, how shortened interchange times can help to operation of railway lines and networks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means : proceedings of the international scientific conference

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

    2351-7034

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    104-108

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Palanga

  • Datum konání akce

    2. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku