Analýza dynamických účinků jízdy vozidel s ohledem na údržbu tratí (etapa 2)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915504" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza dynamických účinků jízdy vozidel s ohledem na údržbu tratí (etapa 2)
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva je souhrnnou výzkumnou zprávou o průběhu řešení a dosažených výsledcích úkolu technického rozvoje SŽDC "Analýza dynamických účinků jízdy vozidel s ohledem na údržbu tratí", řešeného na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice v letech 2018-2019. V rámci této zprávy je pozornost zaměřena především na analýzu vlivu klíčových parametrů kolejových vozidel na poškozování infrastruktury silovými účinky vznikajícími za jízdy; tato analýza je založena na hodnocení výsledků simulačních výpočtů. V návaznosti na to je zde proveden návrh metodiky kvantifikace dynamických účinků jízdy vozidel na trať, včetně rozboru možností implementace nové metodiky do současného systému zpoplatnění železniční dopravní cesty v podmínkách SŽDC. Prezentovány jsou rovněž dosažené výsledky vyhodnocení experimentální části řešení úkolu, která byla zaměřena na sledování vývoje poškození koleje ve vybraných traťových úsecích.
Název v anglickém jazyce
Analysis of dynamic effects of vehicle run with respect to track maintenance (stage 2)
Popis výsledku anglicky
This report summarizes the research activities and their results reached in framework of the project "Analysis of dynamic effects of vehicle run with respect to track maintenance" which was solved at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice for the Czech railway infractructure manager "SŽDC" in 2018-2019. In this report, the attention is paid especially to the analysis of influence of key parameters of railway vehicles on damaging force effects on the infrastructure at their run; the analysis is based on evaluation of the multi-body simulation results. Subsequently, a proposal of a methodology for quantification of dynamic effects of vehicle run on the track (including an analysis of possible implementation of this new methodology into the current track access charge system in the Czech republic) is performed. The reached results of the experimental part of the research project (focused on monitoring of track wear in selected track sections) are also presented.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
131
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Verze
—