Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh opatření ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje v obloucích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914933" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh opatření ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje v obloucích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato výzkumná zpráva shrnuje aktivity, které byly realizovány v rámci řešení pracovního balíčku WP5 v oblasti simulačních výpočtů jízdy kolejových vozidel. Předmětem této zprávy je návrh opatření směřujících ke snížení negativních vzájemných účinků vozidel a koleje, a to zejména v obloucích. Pozornost je zaměřena především na možnosti využití aktivních prvků v pojezdu lokomotivy za účelem minimalizace poškozujících účinků jízdy vozidla v obloucích; za účelem optimalizace jízdních vlastností (stability) vozidla v přímé koleji v oblasti vyšších rychlostí je sledována možnost využití principu dynamického tlumiče. Prezentované výsledky vyplývají z výpočtových analýz (multi-body simulace), provedených v rámci řešení projektu na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice (v programovém systému SJKV) a ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION (systém ADAMS/VI-Rail). Závěrečná doporučení pro optimalizaci pojezdu lokomotivy jsou zasazena do kontextu aktuální metodiky zpoplatnění železniční dopravní cesty, využívané od roku 2017 v podmínkách SBB a zohledňujících právě míru poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal of measures for reduction of negative effects between vehicles and track in curves

  • Popis výsledku anglicky

    This report resumes activities which have been realized in the WP5 in the branch of multi-body simulations of railway vehicles. The subject of this report is a proposal of measures focused on reduction of negative effects between vehicles and track, especially in curves. The attention is paid especially on possible application of active elements (actuators) in a locomotive running gear in order to minimize damaging effects of the vehicle in curves; in order to optimize running stability of the vehicle in straight track at higher speeds, a possible application of dynamic damper principle is followed. The presented results follow from computational analyses (multi-body simulations) performed at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice (using the simulation tool SJKV) as well as in the company ŠKODA TRANSPORTATION (using ADAMS/VI-Rail). Final conclusions for running gear optimisation are presented in a context of actual methodology for track access charges calculation of the SBB reflecting the damaging effects of the vehicles on track since 2017.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů