Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení poškozujících účinků jízdy kolejových vozidel na kolej

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914384" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení poškozujících účinků jízdy kolejových vozidel na kolej

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá hodnocením poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej za účelem možného zohlednění těchto účinků ve výši poplatků za použití dopravní cesty. Je zde uveden rozbor faktorů, které mají přímý vztah k úrovni poškozujících účinků jízdy vozidla na kolej, a to v kontextu metodiky, která je v současnosti pro kvantifikaci těchto účinků používána ve Švýcarsku a kterou lze obecně považovat za velmi propracovanou. S využitím výsledků simulačních výpočtů jízdy různých variant moderní elektrické lokomotivy je demonstrováno možné ovlivnění úrovně jednotlivých druhů poškozujících účinků v závislosti na konstrukčních parametrech vyšetřovaného vozidla, a to včetně kvantifikace jejich vlivu na výši poplatku za použití dopravní cesty v podmínkách SBB.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantification of damaging effects of railway vehicle run on track

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with quantification of damaging effects of railway vehicle run on the track for purposes of possible consideration of these effects in the level of track access charges (TACs). An overview of parameters closely related to the level of the damaging effect is presented, especially in context of actually used Swiss methodology for TAC calculation which can be considered as a high-level theoretically based methodology. A possible impact of design parameters of the investigated vehicle on the level of different categories of the damaging effects is demonstrated by means of results of performed multi-body simulations of run of different versions of a modern electric locomotive. An influence of these parameters on the TACs level in conditions of the SBB is also quantified.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2019 : zborník prednášok II

  • ISBN

    978-80-89276-59-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    65-73

  • Název nakladatele

    VTS pri Žilinskej univerzite

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    17. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000533910900007