Virtual Design of Advanced Control Algorithms for Small Turbojet Engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915695" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://uni-obuda.hu/journal/Fozo_Andoga_Kovacs_Schreiner_Beneda_Savka_Sousek_97.pdf" target="_blank" >http://uni-obuda.hu/journal/Fozo_Andoga_Kovacs_Schreiner_Beneda_Savka_Sousek_97.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.12700/APH.16.10.2019.10.7" target="_blank" >10.12700/APH.16.10.2019.10.7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Design of Advanced Control Algorithms for Small Turbojet Engines
Popis výsledku v původním jazyce
Advanced control in the area of turbojet engines defines many different applied complex control strategies. Highly theoretical approaches and designs are often presented in this area. The article is aimed at practical aspects of adaptive controller design for a class of small turbojet engines in triple loop control architecture. The article presents a non-linear dynamic model of a small turbojet engine taking in account the environmental conditions, which it operates in. The designed triple loop control architecture shows increased precision of control keeping acceleration schedule of the simulated engine and is not susceptible to outer disturbances. The article shows pilot dynamic simulation tests, showing feasibility of the taken approach. It can also be used for other classes of turbojet engines as well other similar technical systems.
Název v anglickém jazyce
Virtual Design of Advanced Control Algorithms for Small Turbojet Engines
Popis výsledku anglicky
Advanced control in the area of turbojet engines defines many different applied complex control strategies. Highly theoretical approaches and designs are often presented in this area. The article is aimed at practical aspects of adaptive controller design for a class of small turbojet engines in triple loop control architecture. The article presents a non-linear dynamic model of a small turbojet engine taking in account the environmental conditions, which it operates in. The designed triple loop control architecture shows increased precision of control keeping acceleration schedule of the simulated engine and is not susceptible to outer disturbances. The article shows pilot dynamic simulation tests, showing feasibility of the taken approach. It can also be used for other classes of turbojet engines as well other similar technical systems.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta polytechnica hungarica
ISSN
1785-8860
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
101-117
Kód UT WoS článku
000506635900007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85078953543