Establishing Line Throughput with Regard to the Operation of Longer Trains
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F21%3A39917308" target="_blank" >RIV/00216275:25510/21:39917308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146521001708" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146521001708</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2021.02.011" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2021.02.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Establishing Line Throughput with Regard to the Operation of Longer Trains
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the issue of capacity of railway infrastructure in connection with the operation of freight trains with a length of up to 740 m. First, the facts in the field of the arrangement of railway infrastructure elements that may have a potential impact on capacity will be listed. Subsequently, there will be proposed indicators that can be used for detection of possible changes in capacity, due to the operation of trains with a length of 740 m. In the last phase, several simulation scenarios will be realized in the OpenTrack program. In these scenarios 740 m long trains will be deployed on the selected routes of the model timetable. The simulation results will eventually be evaluated using previously proposed indicators.
Název v anglickém jazyce
Establishing Line Throughput with Regard to the Operation of Longer Trains
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of capacity of railway infrastructure in connection with the operation of freight trains with a length of up to 740 m. First, the facts in the field of the arrangement of railway infrastructure elements that may have a potential impact on capacity will be listed. Subsequently, there will be proposed indicators that can be used for detection of possible changes in capacity, due to the operation of trains with a length of 740 m. In the last phase, several simulation scenarios will be realized in the OpenTrack program. In these scenarios 740 m long trains will be deployed on the selected routes of the model timetable. The simulation results will eventually be evaluated using previously proposed indicators.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia
ISBN
—
ISSN
2352-1457
e-ISSN
2352-1465
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
80-90
Název nakladatele
Elsevier Science BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
22. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—