Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

System for changing adhesion conditions in experimental road vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F21%3A39917360" target="_blank" >RIV/00216275:25510/21:39917360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijat.net/journal/view.php?number=2053" target="_blank" >http://www.ijat.net/journal/view.php?number=2053</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12239-021-0071-x" target="_blank" >10.1007/s12239-021-0071-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    System for changing adhesion conditions in experimental road vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the design of a system for changing the adhesion conditions in a road vehicle. The change in adhesive force is done by changing the radial reaction which the vehicle wheel transmits to the road. The paper describes a new device (SkidSystem) and its construction. The main element of the device is done in the form of a supporting frame; four supporting wheels are attached to this frame. As a result of the mechanical change of wheel lift, the radial reaction is reduced. Subsequently, an experimental measurement is performed, where the waveforms of basic physical quantities describing the road vehicle behaviour are measured. Driving in a straight line with the so-called panic braking was selected as an experimental test. An experimental vehicle is used to carry out the experimental measurement. According to the results found, modifications of the device are proposed, so that the results were closer to testing under real conditions. Disadvantages of SlidingFrame were the increase in the car weight, a slight change in the car centre of gravity and a limited angle of inclination of the body during intensive braking.

  • Název v anglickém jazyce

    System for changing adhesion conditions in experimental road vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the design of a system for changing the adhesion conditions in a road vehicle. The change in adhesive force is done by changing the radial reaction which the vehicle wheel transmits to the road. The paper describes a new device (SkidSystem) and its construction. The main element of the device is done in the form of a supporting frame; four supporting wheels are attached to this frame. As a result of the mechanical change of wheel lift, the radial reaction is reduced. Subsequently, an experimental measurement is performed, where the waveforms of basic physical quantities describing the road vehicle behaviour are measured. Driving in a straight line with the so-called panic braking was selected as an experimental test. An experimental vehicle is used to carry out the experimental measurement. According to the results found, modifications of the device are proposed, so that the results were closer to testing under real conditions. Disadvantages of SlidingFrame were the increase in the car weight, a slight change in the car centre of gravity and a limited angle of inclination of the body during intensive braking.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Automotive Technology

  • ISSN

    1229-9138

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    KR - Korejská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "779 "- 785

  • Kód UT WoS článku

    000656529700021

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85106989152