Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transformation of Marketing Macro-Economic Environment of Tourism with Emphasis on Changes in Mobility During COVID-19 Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39919745" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39919745 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/75081431:_____/22:00002618

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/pdf/10.2478/logi-2022-0017" target="_blank" >https://sciendo.com/pdf/10.2478/logi-2022-0017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/logi-2022-0017" target="_blank" >10.2478/logi-2022-0017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transformation of Marketing Macro-Economic Environment of Tourism with Emphasis on Changes in Mobility During COVID-19 Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    General activity in the tourism market has been stagnating since the market paralysis caused by the COVID-19 global pandemic. The situation is difficult to predict due to political and legislative interventions, changes in the economic performance of the tourism sector, and massive changes in demand. The paper aims at depicting the current macro-economic trends that have an impact on the tourism sector, thus contributing to the formation of some basis of inputs into the discussion concerning a possible orientation of the sector and businesses and future creation of services and products in the European area. The objective is achieved using the model of PESTLE analysis based on a comparative analysis of the latest and the most recent factors of the macroeconomic marketing environment, the findings of a study on a change in mobility of the inhabitants of the Czech Republic, trends in the tourism sector before and after the COVID-19 pandemic. The presented findings provide a basis for discussion on the concept orientation and the creation of tourism services and products in the Czech Republic and Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    Transformation of Marketing Macro-Economic Environment of Tourism with Emphasis on Changes in Mobility During COVID-19 Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    General activity in the tourism market has been stagnating since the market paralysis caused by the COVID-19 global pandemic. The situation is difficult to predict due to political and legislative interventions, changes in the economic performance of the tourism sector, and massive changes in demand. The paper aims at depicting the current macro-economic trends that have an impact on the tourism sector, thus contributing to the formation of some basis of inputs into the discussion concerning a possible orientation of the sector and businesses and future creation of services and products in the European area. The objective is achieved using the model of PESTLE analysis based on a comparative analysis of the latest and the most recent factors of the macroeconomic marketing environment, the findings of a study on a change in mobility of the inhabitants of the Czech Republic, trends in the tourism sector before and after the COVID-19 pandemic. The presented findings provide a basis for discussion on the concept orientation and the creation of tourism services and products in the Czech Republic and Europe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics

  • ISSN

    2336-3037

  • e-ISSN

    2336-3037

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    186-197

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85143083783