Multi-body simulační model vozu jednopodlažní elektrické jednotky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F23%3A39920246" target="_blank" >RIV/00216275:25510/23:39920246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multi-body simulační model vozu jednopodlažní elektrické jednotky
Popis výsledku v původním jazyce
Nově vytvořený multi-body modelu vozu jednopodlažní elektrické jednotky ŠKODA 10Ev je jedním z plánovaných výstupů řešení projektu Technologické agentury ČR ev. č. CK04000210 (identifikační číslo výsledku CK04000210-V3). Tento model byl vytvořen v programovém systému SJKV, který je dlouhodobě vyvíjen na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera v České Třebové, čímž vznikla nová varianta systému SJKV-10Ev. Nejvýznamnějším specifikem nového modelu je implementace semiaktivního řízení příčných a svislých tlumičů sekundárního vypružení s využitím algoritmu SkyHook Linear. V rámci dalšího řešení projektu bude vytvořený simulační model sloužit pro další vývoj a optimalizaci semiaktivního systému tlumení. Součástí výsledku je popis modelu uvedený ve zprávě č. SAEMU-2023-TM-02.
Název v anglickém jazyce
Multi-body simulation model of an EMU vehicle
Popis výsledku anglicky
The newly created multi-body model of a vehicle of an electric multiple unit (EMU) ŠKODA 10Ev is one of the planned outputs of the R&D project of the Technology Agency of the Czech Republic No. CK04000210 (output ID: CK04000210-V3). The model was created in the multi-body simulation tool SJKV which is being developed at the Subsidiary of the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice in Česká Třebová; the new version named SJKV-10Ev was created. The most significant particularity of the new model is an implementation of the semi-active control of lateral and vertical secondary dampers using SkyHook Linear algorithm. In framework of further research work, this MBS model will be used for optimization of the semi-active damping system. A model description in the research report No. SAEMU-2023-TM-02 is a part of this output.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK04000210" target="_blank" >CK04000210: Semiaktivní systém tlumení pro jednopodlažní elektrickou jednotku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů