Balancing Requirements between the PSO and the Infrastructure Manager
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F24%3A39921608" target="_blank" >RIV/00216275:25510/24:39921608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.2478/logi-2024-0011" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/logi-2024-0011</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/logi-2024-0011" target="_blank" >10.2478/logi-2024-0011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Balancing Requirements between the PSO and the Infrastructure Manager
Popis výsledku v původním jazyce
The sustainability of rail transport is a highly debated topic. Historically, there has always been strong political support to maintain even lightly used regional lines in operation. However, the economic situation and increasing demands for rail safety have introduced new challenges, including the fundamental question of whether to continue operating a line or discontinue it. So far, no simple solution has been applied across the board. Nevertheless, there are already some Public Service Obligations (PSOs) planning for the next 10 to 15 years, putting pressure on the infrastructure manager to implement measures that guarantee a specific system travel time on the line. If these expectations are not met, they may consider shifting transport services to alternative modes of transport in the medium term. One such region facing this challenge is the Hradec Králové Region, where a thesis was developed to analyze the regional route Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických horách. The study focuses on the technological requirements for achieving the necessary system travel time, which is also the primary goal of this paper.
Název v anglickém jazyce
Balancing Requirements between the PSO and the Infrastructure Manager
Popis výsledku anglicky
The sustainability of rail transport is a highly debated topic. Historically, there has always been strong political support to maintain even lightly used regional lines in operation. However, the economic situation and increasing demands for rail safety have introduced new challenges, including the fundamental question of whether to continue operating a line or discontinue it. So far, no simple solution has been applied across the board. Nevertheless, there are already some Public Service Obligations (PSOs) planning for the next 10 to 15 years, putting pressure on the infrastructure manager to implement measures that guarantee a specific system travel time on the line. If these expectations are not met, they may consider shifting transport services to alternative modes of transport in the medium term. One such region facing this challenge is the Hradec Králové Region, where a thesis was developed to analyze the regional route Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických horách. The study focuses on the technological requirements for achieving the necessary system travel time, which is also the primary goal of this paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics
ISSN
2336-3037
e-ISSN
2336-3037
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85210771835