Use of Simulation for the Design of an Operational Concept on a Regional Line
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F24%3A39922103" target="_blank" >RIV/00216275:25510/24:39922103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sciendo.com/article/10.2478/logi-2024-0012" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/logi-2024-0012</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/logi-2024-0012" target="_blank" >10.2478/logi-2024-0012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of Simulation for the Design of an Operational Concept on a Regional Line
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the design of an operational concept for the Nymburk–Jičín regional line and its simulation using OpenTrack software, both under the current infrastructure conditions and with anticipated modernization, particularly in the area of security system. It includes an analysis of the current state of the line, the development of several operational concepts, their simulation, and proposed changes necessary for effective implementation. The model setup covers individual elements on the track, stations and interstation sections, including the creation of train routes and timetables. The outcome is a proposal for multiple operational concepts and associated measures for their implementation. The final chapter of the paper deals with proposals for measures that are necessary or suitable for the successful implementation of individual concepts.
Název v anglickém jazyce
Use of Simulation for the Design of an Operational Concept on a Regional Line
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the design of an operational concept for the Nymburk–Jičín regional line and its simulation using OpenTrack software, both under the current infrastructure conditions and with anticipated modernization, particularly in the area of security system. It includes an analysis of the current state of the line, the development of several operational concepts, their simulation, and proposed changes necessary for effective implementation. The model setup covers individual elements on the track, stations and interstation sections, including the creation of train routes and timetables. The outcome is a proposal for multiple operational concepts and associated measures for their implementation. The final chapter of the paper deals with proposals for measures that are necessary or suitable for the successful implementation of individual concepts.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LOGI Scientific Journal on Transport and Logistics
ISSN
1804-3216
e-ISSN
2336-3037
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
15
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
133-144
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85210774244