Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika odhadu potřebného počtu studentů a absolventů studijních programů zaměřených na vzdělávání všeobecných sester

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F22%3A39919888" target="_blank" >RIV/00216275:25520/22:39919888 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31140/22:00058501

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika odhadu potřebného počtu studentů a absolventů studijních programů zaměřených na vzdělávání všeobecných sester

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika odhadu potřebného počtu studentů a absolventů studijních programů zaměřených na vzdělávání všeobecných sester je postavena na třech vzájemně propojených pilířích:● analýza a prognóza počtu a věkové struktury všeobecných sester,● prognóza poptávky po zdravotní péči,● analýza a prognóza vzdělávacího systému v příslušných studijních oborech a programech.V letech 2008–2017 tvoří cca 78 tisíc všeobecných sester cca 70–75 % celkového počtu nelékařských zdravotnických pracovníků s odbornou způsobilostí. Jejich věková struktura je významně nevyrovnaná, s vrcholem na úrovni 44–46 let věku.Vlastní metodika odhadu potřebného počtu absolventů vychází z odhadu počtu všeobecných sester v jednotlivých věkových skupinách, včetně odhadu úbytku všeobecných sester kvůli odchodu z pracovního trhu v různých věkových skupinách a naopak z odhadu jejich přírůstku díky novýmabsolventům, z odhadu poptávky po zdravotní péči a z odhadu míry studijní neúspěšnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for Estimating the Required Number of Students and Graduates of the Study Programmes Focusing on General Nurse Education

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology for estimating the number of students and graduates needed for general nurse education programmes is based on three interlinked key elements:● analysis and forecasting of the general nurses number and age structure,● forecasting the demand for health care,● analysis and forecast of the education system in the applicable fields of study and programmes.Between 2008 and 2017, approximately 78,000 general nurses account for about 70-75 % of the total number of non-medical health professionals with professional qualifications. Their age structure is significantly uneven, with a peak at 44-46 years of age.The methodology for estimating the number of graduates needed is based on an estimate of the number of general nurses in each age group, including an estimate of the loss of general nurses due to attrition from the labour market in different age groups and, conversely, an estimate of the gain due to new graduates, an estimate of the demand for health care and an estimate of the drop-out rate.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000094" target="_blank" >TL01000094: Kompetentní sestra pro 21. století: analýza a návrh optimalizace vzdělávání a výkonu profese všeobecných sester</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    MZDR 22757/2021-7/VLP

  • Číslo předpisu

    MZDR 22757/2021-7/VLP

  • Technické parametry

    5/2022/VLP MZČR

  • Ekonomické parametry

    Metodika je využitelná na úrovni Ministerstva zdravotnictví ČR a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a dále jednotlivými vysokými či vyššími odbornými školami či jejich národními reprezentacemi.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo zdravotnictví České republiky

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy