Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VYLEPŠENÉ MODELOVÁNÍ V AUTODESK MAYI POMOCÍ NURBS VYZTUŽOVACÍ METODY S VYLOUČENÍM NESPRÁVNÉHO VYZTUŽENÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F11%3A39892904" target="_blank" >RIV/00216275:25530/11:39892904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VYLEPŠENÉ MODELOVÁNÍ V AUTODESK MAYI POMOCÍ NURBS VYZTUŽOVACÍ METODY S VYLOUČENÍM NESPRÁVNÉHO VYZTUŽENÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Softwarový produkt Autodesk Maya umožňuje tři typy modelování. Modelování pomocí NURBS, pomocí polygonů a dělení povrchů. NURBS je zkratka z angličtiny pro Non-Uniform Rational B-Splines (Nepravidelné racionální B-křivky). Modelování pomocí NURBS je založeno na matematice, která je složitější než v případě modelování pomocí polygonů. Modelování NURBS vyniká v tvorbě zakřivených tvarů a čar, a proto se častěji využívá pro organické tvary (postavy, zvířata, lidi) i pro vysoce detailní dopravní prostředkyapod. Povrch NURBS můžete vytvořit v Mayi různými způsoby. Nejběžnější povrchovou metodou je vyztužení (lofting), která používá minimálně dvě křivky a vytváří povrchovou plochu (pole) ležící mezi vybranými křivkami. Při modelování objektů pomocí NURBS vyztužovací metodou (lofting) se můžete setkat s problémem nesprávného vyztužení při použití více než dvou křivek. Vývojáři tento problém nechávají na uživateli, který musí vybírat křivky postupně jednotlivě od začátku do konce nebo od konc

  • Název v anglickém jazyce

    IMPROVED MODELING IN AUTODESK MAYA USING NURBS LOFTING METHOD, ELIMINATING MISMATCHED LOFTING

  • Popis výsledku anglicky

    Software product Autodesk Maya enables three types of modeling. Modeling using NURBS, polygon based modeling and surface subdivision. NURBS stands for Non-Uniform Rational B-Splines. Modeling using NURBS utilizes math calculations, which are more complicated than using polygon based modeling. NURBS modeling is most suitable for creating of curved shapes and splines (called Isoparm in Maya). This is the reason why it is more often used for organic shapes (like creatures, humans), high detailed transportvehicles etc. You can create NURBS surface in Maya in several ways. The most common surface method is lofting, which uses a minimum of two splines and creates surface area that is laying between the splines. During NURBS lofting process where more than two splines are used, one can face an issue of mismatched lofting. Maya developers (Autodesk, Inc) leave this issue to be sorted out by user. This can be done by manually selecting the splines from the scene in required order. With high nu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z XI. mezinárodní konference IMEA 2011

  • ISBN

    978-80-7372-720-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    78-83

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    14. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku