Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fast Ray Tracing of Trimmed NURBS Surfaces on a GPU for Industrial Applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00364153" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00364153 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.nvidia.com/en-us/on-demand/session/gtcspring22-s41219/?playlistId=playList-7f78a139-204b-4856-a558-6e6486f2ad48" target="_blank" >https://www.nvidia.com/en-us/on-demand/session/gtcspring22-s41219/?playlistId=playList-7f78a139-204b-4856-a558-6e6486f2ad48</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fast Ray Tracing of Trimmed NURBS Surfaces on a GPU for Industrial Applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ray tracing of trimmed non-uniform rational basis spline (NURBS) surfaces is a must in the CAD industry, and has been widely applied in 3D modeling software. While most CAD software uses tessellation followed by rasterization to display surfaces, we show the performance of the 3D models by ray tracing can reach real-time performance even for large-scale models. We show the performance of ray tracing can reach from 50 to 1,000 mega rays per second for primary and random rays on the contemporary GPU RTX 3090, depending on the scene complexity between 10K to 1800K NURBS surfaces and 37K to 10,000K of trimming NURBS curves. We utilize the computing power of the GPU and new algorithmic ideas to accelerate the trimming in parametric space. The achieved performance of the ray tracing engine can be used for non-trivial rendering of high-quality images, including the global illumination with interactive and real-time rates.

  • Název v anglickém jazyce

    Fast Ray Tracing of Trimmed NURBS Surfaces on a GPU for Industrial Applications

  • Popis výsledku anglicky

    Ray tracing of trimmed non-uniform rational basis spline (NURBS) surfaces is a must in the CAD industry, and has been widely applied in 3D modeling software. While most CAD software uses tessellation followed by rasterization to display surfaces, we show the performance of the 3D models by ray tracing can reach real-time performance even for large-scale models. We show the performance of ray tracing can reach from 50 to 1,000 mega rays per second for primary and random rays on the contemporary GPU RTX 3090, depending on the scene complexity between 10K to 1800K NURBS surfaces and 37K to 10,000K of trimming NURBS curves. We utilize the computing power of the GPU and new algorithmic ideas to accelerate the trimming in parametric space. The achieved performance of the ray tracing engine can be used for non-trivial rendering of high-quality images, including the global illumination with interactive and real-time rates.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů