Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software for determining the quality of an exam test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F16%3A39901169" target="_blank" >RIV/00216275:25530/16:39901169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7512166/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7512166/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ELEKTRO.2016.7512166" target="_blank" >10.1109/ELEKTRO.2016.7512166</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Software for determining the quality of an exam test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theory of reliability and mathematical statistics provides us tools for monitoring the quality of a test. Using methodologies often cover estimation of validity, reliability and transparency. Of course quality tests depend on quality learning objectives and difficulty of questions. Such study adds another dimension to perception of the causes of poor test results. Even so many authors warns before these criteria, these tools can provide useful information to the teacher. This paper presents the developed software for evaluation the quality of test. The evaluation is carried out using real data sets describing test evaluation of the course Probability and Statistics at Faculty of electrical engineering and informatics, University of Pardubice.

  • Název v anglickém jazyce

    Software for determining the quality of an exam test

  • Popis výsledku anglicky

    Theory of reliability and mathematical statistics provides us tools for monitoring the quality of a test. Using methodologies often cover estimation of validity, reliability and transparency. Of course quality tests depend on quality learning objectives and difficulty of questions. Such study adds another dimension to perception of the causes of poor test results. Even so many authors warns before these criteria, these tools can provide useful information to the teacher. This paper presents the developed software for evaluation the quality of test. The evaluation is carried out using real data sets describing test evaluation of the course Probability and Statistics at Faculty of electrical engineering and informatics, University of Pardubice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ELEKTRO 2016 - 11th International Conference : proceedings

  • ISBN

    978-1-4673-8698-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    674-679

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Štrbské pleso

  • Datum konání akce

    16. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku