Nested simulations supporting traffic optimizations related to railway stations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F17%3A39911540" target="_blank" >RIV/00216275:25530/17:39911540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nested simulations supporting traffic optimizations related to railway stations
Popis výsledku v původním jazyce
Nested simulations present a general method suitable for use in realizing a multi-trajectory simulation or as a decision support in a simulator. The principle of nested simulation (as a decision support) is to find a solution to a problem using other time-limited simulations which verify alternative options. After the nested simulations have finished, the solutions of individual alternatives are assessed and the best solution is applied to the main simulation. The aim of the article is to conduct a case study of using nested simulation as decision support in a mesoscopic simulator of rail transport. This study is based on a prototype railway station with mixed traffic of both passenger and cargo trains. The results of the simulation are compared with commonly used microscopic simulation tool Villon.
Název v anglickém jazyce
Nested simulations supporting traffic optimizations related to railway stations
Popis výsledku anglicky
Nested simulations present a general method suitable for use in realizing a multi-trajectory simulation or as a decision support in a simulator. The principle of nested simulation (as a decision support) is to find a solution to a problem using other time-limited simulations which verify alternative options. After the nested simulations have finished, the solutions of individual alternatives are assessed and the best solution is applied to the main simulation. The aim of the article is to conduct a case study of using nested simulation as decision support in a mesoscopic simulator of rail transport. This study is based on a prototype railway station with mixed traffic of both passenger and cargo trains. The results of the simulation are compared with commonly used microscopic simulation tool Villon.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
29th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2017
ISBN
978-1-5108-4765-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
135-142
Název nakladatele
CAL-TEK SRL
Místo vydání
Rende
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
18. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—