Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer game as a tool for machine learning education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F17%3A39911544" target="_blank" >RIV/00216275:25530/17:39911544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2017.7976197" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/PC.2017.7976197</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2017.7976197" target="_blank" >10.1109/PC.2017.7976197</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer game as a tool for machine learning education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effective education is one of very important and everlasting challenges of human society. With each generation of students, new approaches have to be implemented to keep the process of education prosperous. This paper introduces a small piece to a set of modern tools for education of Informatics and Electrical Engineering. To be more specific, an interactive software for machine learning testing and demonstration is presented in this paper. The software is designed especially to be used as a motivation and a first encounter to these areas of technical studies, while it supports individual efforts of the students. In the paper, the software architecture is described and, in the second half of the paper, some possibilities of software usage in education process are suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer game as a tool for machine learning education

  • Popis výsledku anglicky

    The effective education is one of very important and everlasting challenges of human society. With each generation of students, new approaches have to be implemented to keep the process of education prosperous. This paper introduces a small piece to a set of modern tools for education of Informatics and Electrical Engineering. To be more specific, an interactive software for machine learning testing and demonstration is presented in this paper. The software is designed especially to be used as a motivation and a first encounter to these areas of technical studies, while it supports individual efforts of the students. In the paper, the software architecture is described and, in the second half of the paper, some possibilities of software usage in education process are suggested.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2017 21ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON PROCESS CONTROL (PC)

  • ISBN

    978-1-5386-4011-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    104-108

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Strbske Pleso

  • Datum konání akce

    6. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000412119800019