Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybrid simulation model supporting efficient computations within rail traffic simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F19%3A39915110" target="_blank" >RIV/00216275:25530/19:39915110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hybrid simulation model supporting efficient computations within rail traffic simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with the unitary hybrid simulation model of railway traffic, which applies different levels of abstraction (microscopic and macroscopic) to different parts of the simulating system. As a result of applying this approach, simulation experiments can reflect the traffic within a large part of the railway network. The entire computational complexity is supposed to be significantly lower in comparison with an application of a pure microscopic simulator. From this point of view, the hybrid model can also be used to optimize the design of simulators of large and complex railway systems. Special attention is paid to stochastic simulation experiments (applying random train delays) and to transforming train flows at the interface between pairs of microscopic and macroscopic submodels.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid simulation model supporting efficient computations within rail traffic simulations

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the unitary hybrid simulation model of railway traffic, which applies different levels of abstraction (microscopic and macroscopic) to different parts of the simulating system. As a result of applying this approach, simulation experiments can reflect the traffic within a large part of the railway network. The entire computational complexity is supposed to be significantly lower in comparison with an application of a pure microscopic simulator. From this point of view, the hybrid model can also be used to optimize the design of simulators of large and complex railway systems. Special attention is paid to stochastic simulation experiments (applying random train delays) and to transforming train flows at the interface between pairs of microscopic and macroscopic submodels.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    31st European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2019

  • ISBN

    978-88-85741-26-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    16-22

  • Název nakladatele

    Dime University of Genoa

  • Místo vydání

    Janov

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku