Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulations of road traffic at light-controlled intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F21%3A39918672" target="_blank" >RIV/00216275:25530/21:39918672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2021.emss.005" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2021.emss.005</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2021.emss.005" target="_blank" >10.46354/i3m.2021.emss.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulations of road traffic at light-controlled intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Light-controlled intersections represent important traffic points within urban road networks. The application of specific traffic control plans within this type of intersections affects not only the traffic capacity of these parts of the network, but also traffic on roads in their immediate or more distant surroundings. For control plans, it is appropriate to assess their various variants in order to subsequently determine the most suitable solution for deployment in real operation. For the needs of examining different traffic control strategies, it is possible to take advantage of road traffic simulations. Detailed simulation-based assessment of specific variants of traffic control (within limited segments of road networks) represents a suitable support for the implementation of efficient and smooth traffic inside of a given part of the real network (or inside of a designed network, the construction of which is planned in the future). The case study presents the examination of road traffic in a smaller city using the simulation tool Aimsun. The investigated system includes one central light-controlled intersection, two smaller intersections and also parts of adjacent roads. The aim of the research is to assess traffic variants that use different traffic control signal plans, especially within the central intersection. Variants are evaluated and appropriate recommendations are formulated.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulations of road traffic at light-controlled intersections

  • Popis výsledku anglicky

    Light-controlled intersections represent important traffic points within urban road networks. The application of specific traffic control plans within this type of intersections affects not only the traffic capacity of these parts of the network, but also traffic on roads in their immediate or more distant surroundings. For control plans, it is appropriate to assess their various variants in order to subsequently determine the most suitable solution for deployment in real operation. For the needs of examining different traffic control strategies, it is possible to take advantage of road traffic simulations. Detailed simulation-based assessment of specific variants of traffic control (within limited segments of road networks) represents a suitable support for the implementation of efficient and smooth traffic inside of a given part of the real network (or inside of a designed network, the construction of which is planned in the future). The case study presents the examination of road traffic in a smaller city using the simulation tool Aimsun. The investigated system includes one central light-controlled intersection, two smaller intersections and also parts of adjacent roads. The aim of the research is to assess traffic variants that use different traffic control signal plans, especially within the central intersection. Variants are evaluated and appropriate recommendations are formulated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 33rd European Modeling &amp; Simulation Symposium (EMSS 2021)

  • ISBN

    978-88-85741-57-7

  • ISSN

    2724-0029

  • e-ISSN

    2724-0029

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    33-38

  • Název nakladatele

    CAL-TEK SRL

  • Místo vydání

    Rende

  • Místo konání akce

    ONLINE

  • Datum konání akce

    15. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku