REKONSTRUKCE VÍTĚZNÉHO NÁMĚSTÍ Z DOPRAVNĚ-INŽENÝRSKÉHO HLEDISKA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00375457" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00375457 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
REKONSTRUKCE VÍTĚZNÉHO NÁMĚSTÍ Z DOPRAVNĚ-INŽENÝRSKÉHO HLEDISKA
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá plánovanou rekonstrukcí Vítězného náměstí v Praze a jejími dopady na dopravní situaci na přilehlé komunikační síti. V článku je pomocí kapacitního posouzení srovnána vítězná varianta řešení náměstí dle urbanisticko-architektonické soutěže z roku 2018 s dalšími variantami, které postoupily do druhého kola této soutěže a s variantou průsečné světelně řízené křižovatky. Zároveň je zde ukázáno, jaký vliv bude mít na dopravní situaci dostavba 4. kvadrantu Vítězného náměstí a plánované dopravní stavby v okolí (komunikace mezi ulicemi Evropská a Svatovítská (KES) a prodloužení tramvajové tratě na Strahov a do Suchdola).
Název v anglickém jazyce
RECONSTRUCTION OF THE VICTORY SQUARE FROM A TRAFFIC ENGINEERING POINT OF VIEW
Popis výsledku anglicky
The article deals with the planned reconstruction of the Victory Square in Prague and its impact on the traffic situation on the adjacent road network. The article uses a capacity assessment to compare the winning variant of the square solution according to the urban and architectural competition from 2018 with other variants that qualified to the second round of this competition and with the variant of the intersecting light-controlled intersection. At the same time, it shows how the completion of the 4th quadrant of the Victory Square and the planned traffic structures in the vicinity (the road between Evropská and Svatovítská Streets and the extension of the tram line to Strahov and Suchdol) will affect the traffic situation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000156" target="_blank" >CK03000156: Využití matematických metod pro optimalizaci výpočetních postupů pro stanovení kapacity turbo okružních křižovatek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vliv strategických staveb na dopravně inženýrská opatření ve městech
ISBN
978-80-908409-2-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
77-91
Název nakladatele
Česká silniční společnost (pobočka při a. s. Brněnské komunikace
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Mikulov
Datum konání akce
22. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—