Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demonstration of Smart Railway Level Crossing Design and Validation Using Data from Metro Rail, South Africa

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F22%3A39919628" target="_blank" >RIV/00216275:25530/22:39919628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.hindawi.com/journals/jat/2022/6614242/" target="_blank" >https://www.hindawi.com/journals/jat/2022/6614242/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1155/2022/6614242" target="_blank" >10.1155/2022/6614242</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demonstration of Smart Railway Level Crossing Design and Validation Using Data from Metro Rail, South Africa

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Long waiting time at railway level crossings poses a risk on the safety and affects capacity of rail and road traffic. However, in most cases, the long closing time can be prevented by reducing the time lost at a railway level crossing. The emphasis of this study is to present a numerical optimisation algorithm to reduce the time lost per train trip at a railway level crossing. Thus, attributes with the highest impact on the railway level crossing closing time were extracted from the data analysis of rail-road level crossings on the southern corridor of the Western Cape metro rail. Powell&apos;s optimisation algorithm was formulated on the minimisation of the time lost at the railway level crossing per trip. Thus, time lost is constrained by the technical and train&apos;s traction constraints. The upper and lower bounds of Powell&apos;s algorithm were defined by the threshold closing time in addition to the actual and expected probability density functions. The algorithm was implemented in Matlab. Furthermore, the algorithm was trained on 8000 data sets and tested on 2000 data sets. The developed algorithm proved to be effective and robust in comparison to the current state of railway level crossings under study. Thus, the algorithm was validated to reduce the time lost at the railway level crossing by at least 50%.

  • Název v anglickém jazyce

    Demonstration of Smart Railway Level Crossing Design and Validation Using Data from Metro Rail, South Africa

  • Popis výsledku anglicky

    Long waiting time at railway level crossings poses a risk on the safety and affects capacity of rail and road traffic. However, in most cases, the long closing time can be prevented by reducing the time lost at a railway level crossing. The emphasis of this study is to present a numerical optimisation algorithm to reduce the time lost per train trip at a railway level crossing. Thus, attributes with the highest impact on the railway level crossing closing time were extracted from the data analysis of rail-road level crossings on the southern corridor of the Western Cape metro rail. Powell&apos;s optimisation algorithm was formulated on the minimisation of the time lost at the railway level crossing per trip. Thus, time lost is constrained by the technical and train&apos;s traction constraints. The upper and lower bounds of Powell&apos;s algorithm were defined by the threshold closing time in addition to the actual and expected probability density functions. The algorithm was implemented in Matlab. Furthermore, the algorithm was trained on 8000 data sets and tested on 2000 data sets. The developed algorithm proved to be effective and robust in comparison to the current state of railway level crossings under study. Thus, the algorithm was validated to reduce the time lost at the railway level crossing by at least 50%.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Advanced Transportation

  • ISSN

    0197-6729

  • e-ISSN

    2042-3195

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    February

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000774326600002

  • EID výsledku v databázi Scopus