Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Skeleton Detection Using MediaPipe as a Tool for Musculoskeletal Disorders Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F24%3A39922654" target="_blank" >RIV/00216275:25530/24:39922654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-53549-9_4" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-53549-9_4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-53549-9_4" target="_blank" >10.1007/978-3-031-53549-9_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Skeleton Detection Using MediaPipe as a Tool for Musculoskeletal Disorders Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Skeleton detection, also known as human pose estimation (HPE), is becoming more and more popular as it can be applied in a range of applications such as game entertainment, human-machine interaction, VR-based projects, medical rehabilitation, etc. Thanks to the booming development of deep learning, HPE solutions can be implemented using deep learning methods which require standard 2D RGB images or video sequences as input. That is, technology nowadays is making HPE solutions more and more lightweight and fast which is possible to run on mobile devices for the daily use of skeleton detection. This article covers a brief survey of current deep learning-based human pose estimation approaches in the first place. Then, a lightweight deep learning model – MediaPipe – will be illustrated from all the perspectives of its structure, working flow, strengths &amp; weaknesses and the more concerned compatibility in platforms and programming languages. As a result, a multi-platform application for collecting movement data from patients suffering from musculoskeletal diseases relying on MediaPipe is introduced. Finally, there is a summary of achievements and obstacles of application development, which is significant as it can be a signpost for teams who are doing or about to do an application based on the MediaPipe library.

  • Název v anglickém jazyce

    Skeleton Detection Using MediaPipe as a Tool for Musculoskeletal Disorders Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Skeleton detection, also known as human pose estimation (HPE), is becoming more and more popular as it can be applied in a range of applications such as game entertainment, human-machine interaction, VR-based projects, medical rehabilitation, etc. Thanks to the booming development of deep learning, HPE solutions can be implemented using deep learning methods which require standard 2D RGB images or video sequences as input. That is, technology nowadays is making HPE solutions more and more lightweight and fast which is possible to run on mobile devices for the daily use of skeleton detection. This article covers a brief survey of current deep learning-based human pose estimation approaches in the first place. Then, a lightweight deep learning model – MediaPipe – will be illustrated from all the perspectives of its structure, working flow, strengths &amp; weaknesses and the more concerned compatibility in platforms and programming languages. As a result, a multi-platform application for collecting movement data from patients suffering from musculoskeletal diseases relying on MediaPipe is introduced. Finally, there is a summary of achievements and obstacles of application development, which is significant as it can be a signpost for teams who are doing or about to do an application based on the MediaPipe library.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Software Engineering Methods in Systems and Network Systems (CoMeSySo 2023)

  • ISBN

    978-3-031-53548-2

  • ISSN

    2367-3370

  • e-ISSN

    2367-3389

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    35-50

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    12. 4. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku