Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověřování žlabových výhybkových pražců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F04%3APU44772" target="_blank" >RIV/00216305:26110/04:PU44772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověřování žlabových výhybkových pražců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results of analyses and measurements of trough switch sleepers in the new turnout structures for Czech railway corridors are summarised in the paper. The static and dynamic analyses by finite element method were done before the testing and the verification for all design types of trough sleeper. The steel structure of the electric driving device attached to the trough sleeper was analysed too. The analysis results determined sensors distribution on trough sleeper and driving device. The measurementts of the trough sleepers and the driving device were realized in several railway stations. The structures placed in switch and crossing part of a prototype turnout for high speed were monitored in the railway station Vranovice. The results of analyses and measurements are compared in the end of the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Verification of Trough Switch Sleepers

  • Popis výsledku anglicky

    The results of analyses and measurements of trough switch sleepers in the new turnout structures for Czech railway corridors are summarised in the paper. The static and dynamic analyses by finite element method were done before the testing and the verification for all design types of trough sleeper. The steel structure of the electric driving device attached to the trough sleeper was analysed too. The analysis results determined sensors distribution on trough sleeper and driving device. The measurementts of the trough sleepers and the driving device were realized in several railway stations. The structures placed in switch and crossing part of a prototype turnout for high speed were monitored in the railway station Vranovice. The results of analyses and measurements are compared in the end of the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experiment 2004

  • ISBN

    80-7204-354-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    423-428

  • Název nakladatele

    CERM

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 10. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku