Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trial Track Section with Under Sleeper Pads in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU113469" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU113469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trial Track Section with Under Sleeper Pads in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes two trial track sections with under sleeper pads in the Czech Republic. The first trial track section was built in Havlíčkův Brod - Okrouhlice railway line in a narrow curve radius in 2008. A contribution of under sleeper pads for adeceleration of rail corrugation development is monitored. The second trial section was built for turnout with under sleeper pads in Planá nad Lužnici railway station in 2007. The aim is a monitoring of an influence of under sleeper pads to a settlementof bearers in the turnout and to a quality of track geometric parameters. There are described monitoring and results of measurements in the both trial track sections in the article.

  • Název v anglickém jazyce

    Trial Track Section with Under Sleeper Pads in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes two trial track sections with under sleeper pads in the Czech Republic. The first trial track section was built in Havlíčkův Brod - Okrouhlice railway line in a narrow curve radius in 2008. A contribution of under sleeper pads for adeceleration of rail corrugation development is monitored. The second trial section was built for turnout with under sleeper pads in Planá nad Lužnici railway station in 2007. The aim is a monitoring of an influence of under sleeper pads to a settlementof bearers in the turnout and to a quality of track geometric parameters. There are described monitoring and results of measurements in the both trial track sections in the article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F07%2F0183" target="_blank" >GA103/07/0183: Analýza dynamických účinků od kolejové dopravy metodou kvadratických časově a frekvenčně invariantních transformací</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    RAILWAY ENGINEERING?2009 10th International Conference & Exhibition ABSTRACTS & EXHIBITION SHOW GUIDE

  • ISBN

    0-947644-64-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    58-68

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Londýn

  • Datum konání akce

    24. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku