Trial Track Section with Under Sleeper Pads in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU113469" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU113469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Trial Track Section with Under Sleeper Pads in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes two trial track sections with under sleeper pads in the Czech Republic. The first trial track section was built in Havlíčkův Brod - Okrouhlice railway line in a narrow curve radius in 2008. A contribution of under sleeper pads for adeceleration of rail corrugation development is monitored. The second trial section was built for turnout with under sleeper pads in Planá nad Lužnici railway station in 2007. The aim is a monitoring of an influence of under sleeper pads to a settlementof bearers in the turnout and to a quality of track geometric parameters. There are described monitoring and results of measurements in the both trial track sections in the article.
Název v anglickém jazyce
Trial Track Section with Under Sleeper Pads in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article describes two trial track sections with under sleeper pads in the Czech Republic. The first trial track section was built in Havlíčkův Brod - Okrouhlice railway line in a narrow curve radius in 2008. A contribution of under sleeper pads for adeceleration of rail corrugation development is monitored. The second trial section was built for turnout with under sleeper pads in Planá nad Lužnici railway station in 2007. The aim is a monitoring of an influence of under sleeper pads to a settlementof bearers in the turnout and to a quality of track geometric parameters. There are described monitoring and results of measurements in the both trial track sections in the article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F07%2F0183" target="_blank" >GA103/07/0183: Analýza dynamických účinků od kolejové dopravy metodou kvadratických časově a frekvenčně invariantních transformací</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
RAILWAY ENGINEERING?2009 10th International Conference & Exhibition ABSTRACTS & EXHIBITION SHOW GUIDE
ISBN
0-947644-64-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
58-68
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Londýn
Datum konání akce
24. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—