Under Sleeper Pads in Switches & Crossings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126713" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/236/1/012045" target="_blank" >http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/236/1/012045</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012045" target="_blank" >10.1088/1757-899X/236/1/012045</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Under Sleeper Pads in Switches & Crossings
Popis výsledku v původním jazyce
Under sleeper pads (USPs) have been installed in the Czech railway lines since 2007 into two trial sections in switches and crossings and in a trial section with the aim to reduce rail pitch corrugation. The basic motivation for the construction of the trial track sections in turnouts was an evaluation of USPs' influence on improvement of track quality as a consequence of ballast bed protection against extreme stress. The paper comprises experience of USPs installation in the Czech Republic in the two trial sections with switches and crossings built in 2007 and 2014. The paper particularly provides an information about USPs applications focusing on the track settlement received by an evaluation of data from the geodetic surveying by precise levelling. Some positive influence of under sleeper pads on the track quality is observed.
Název v anglickém jazyce
Under Sleeper Pads in Switches & Crossings
Popis výsledku anglicky
Under sleeper pads (USPs) have been installed in the Czech railway lines since 2007 into two trial sections in switches and crossings and in a trial section with the aim to reduce rail pitch corrugation. The basic motivation for the construction of the trial track sections in turnouts was an evaluation of USPs' influence on improvement of track quality as a consequence of ballast bed protection against extreme stress. The paper comprises experience of USPs installation in the Czech Republic in the two trial sections with switches and crossings built in 2007 and 2014. The paper particularly provides an information about USPs applications focusing on the track settlement received by an evaluation of data from the geodetic surveying by precise levelling. Some positive influence of under sleeper pads on the track quality is observed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series-Materials Science and Engineering
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
IOP PUBLISHING LTD, DIRAC HOUSE, TEMPLE BACK, BRISTOL BS1 6BE, ENGLAND
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000417428700045