Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti zvyšování odolnosti stříkaných betonů vůči vysokým teplotám

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU64913" target="_blank" >RIV/00216305:26110/06:PU64913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels

  • Název v anglickém jazyce

    STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE

  • Popis výsledku anglicky

    It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP103%2F04%2FP006" target="_blank" >GP103/04/P006: Zvyšování odolnosti cementových kompozitů vůči působení extrémních podmínek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    serviceability of underground structures

  • ISBN

    7-5608-2659-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    205-211

  • Název nakladatele

    Tongji University Press

  • Místo vydání

    SHANGHAI. ČÍNA

  • Místo konání akce

    SHANGHAI

  • Datum konání akce

    19. 10. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku