Možnosti zvyšování odolnosti stříkaných betonů vůči vysokým teplotám
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU64913" target="_blank" >RIV/00216305:26110/06:PU64913 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE
Popis výsledku v původním jazyce
It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels
Název v anglickém jazyce
STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE
Popis výsledku anglicky
It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP103%2F04%2FP006" target="_blank" >GP103/04/P006: Zvyšování odolnosti cementových kompozitů vůči působení extrémních podmínek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
serviceability of underground structures
ISBN
7-5608-2659-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
205-211
Název nakladatele
Tongji University Press
Místo vydání
SHANGHAI. ČÍNA
Místo konání akce
SHANGHAI
Datum konání akce
19. 10. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—