Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití podpražcových podložek jako ochrana kolejového lže v běžné koleji a ve výhybkách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU68592" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU68592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Použití podpražcových podložek jako ochrana kolejového lže v běžné koleji a ve výhybkách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stavební práce a dodávky stavebních dílů a materiálů pro modernizaci koridorů železničních drah České republiky vykazují nejvyšší možnou kvalitu. Přesto se občas projeví vady, které snižují výslednou kvalitu stavebního díla. K takové vadě patří jednostranné poklesy a průhyb betonových výhybkových pražců, provázené překročením povolených odchylek pro geometrické parametry koleje. Cílem řady výzkumných prací bylo nalezení příčin pro tuto vadu polohy a tvaru pražců. Bylo zjištěno, že základní příčinou těchto poklesů je extrémní namáhání štěrkového kolejového lože. Toto namáhání vede také ke vzniku volných prostor mezi ložnou plochou pražce a štěrkovou lavičkou. Ke snížení namáhání pražcového podloží se do konstrukce koleje vkládají pružné prvky. V tomto ohledu se jako účinné opatření u vyspělých evropských železničních drah sleduje použití podpražcových podložek. V článku obsažený popi

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Under Sleeper Pads as Ballast Protection at Plain Track, Switches and Crossings

  • Popis výsledku anglicky

    Construction works and supply of structure elements and material for moderniyation of the Cyech railway corridors show the highest quality. Despite of this fact the defects and failures occur, which decrease quality of civil structures. The unsymmetricalsettlement and deflection of long bearers is one of such defect. The aim of many research works was to find the mechanism of the bearer position defect. The basic reason for the settlement is overloading of ballast bed. Such overloading causes the gapsunder ends of sleepers and bearers. The elastic elements are included to permanent way wit goal to reduce stresses in ballast bed. The under sleeper pads are tested at European railways companies. The mechanism of ballast protection is explained in the paper due static analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    2-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus