Použití podpražcových podložek jako ochrana kolejového lože v běžné koleji a ve výhybkách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70742" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Under Sleeper Pads as a Protection of Ballast in Plain Track and Turnouts
Popis výsledku v původním jazyce
Construction works and supply of structure elements and material for moderniyation of the Cyech railway corridors show the highest quality. Despite of this fact the defects and failures occur, which decrease quality of civil structures. The unsymmetricalsettlement and deflection of long bearers is one of such defect. The aim of many research works was to find the mechanism of the bearer position defect. The basic reason for the settlement is overloading of ballast bed. Such overloading causes the gapsunder ends of sleepers and bearers. The elastic elements are included to permanent way wit goal to reduce stresses in ballast bed. The under sleeper pads are tested at European railways companies. The mechanism of ballast protection is explained in the paper due static analysis.
Název v anglickém jazyce
The Use of Under Sleeper Pads as a Protection of Ballast in Plain Track and Turnouts
Popis výsledku anglicky
Construction works and supply of structure elements and material for moderniyation of the Cyech railway corridors show the highest quality. Despite of this fact the defects and failures occur, which decrease quality of civil structures. The unsymmetricalsettlement and deflection of long bearers is one of such defect. The aim of many research works was to find the mechanism of the bearer position defect. The basic reason for the settlement is overloading of ballast bed. Such overloading causes the gapsunder ends of sleepers and bearers. The elastic elements are included to permanent way wit goal to reduce stresses in ballast bed. The under sleeper pads are tested at European railways companies. The mechanism of ballast protection is explained in the paper due static analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Akustika
ISSN
1801-9064
e-ISSN
—
Svazek periodika
2007
Číslo periodika v rámci svazku
8/2007
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
2-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—