Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statická analýza koleje s podpražcovými podložkami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70729" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Static Analysis of Track with Under Sleeper Pads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The main reasons for this undesired effect have already been found because many research works have carried out in this field. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. The too high stresses cause gaps under sleeper for common track as well. Because the ballast bed might be overloaded it is necessary to found outan effective way how to protect it. Currently elastic elements are included into railway superstructure with the objective to decrease an influence of dynamical effects and simultaneously to reduce vibration and noise. European railway companies have recently tested sleepers with elastic pads in underneath surface. The using of under sleeper pads seems very efficient according to the recent experience. The paper is aimed in the contribution of under sleeper pads to improvement of railwa

  • Název v anglickém jazyce

    The Static Analysis of Track with Under Sleeper Pads

  • Popis výsledku anglicky

    Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The main reasons for this undesired effect have already been found because many research works have carried out in this field. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. The too high stresses cause gaps under sleeper for common track as well. Because the ballast bed might be overloaded it is necessary to found outan effective way how to protect it. Currently elastic elements are included into railway superstructure with the objective to decrease an influence of dynamical effects and simultaneously to reduce vibration and noise. European railway companies have recently tested sleepers with elastic pads in underneath surface. The using of under sleeper pads seems very efficient according to the recent experience. The paper is aimed in the contribution of under sleeper pads to improvement of railwa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Conference and Exhibition

  • ISBN

    94-7644-611-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    University of Edinburgh

  • Místo vydání

    London, UK

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    20. 6. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku